„Horší je to samozřejmě večer, protože třeba dostat se z Hradiště do Vések v sobotu po deváté hodině večerní můžete pouze vlakem. Další zajímavý poznatek – ve všední den odpoledne jedou za sebou tři spoje do Hradiště v rozmezí tři čtvrtě hodiny a všechny tři jedou z Vések delší trasu, tedy přes Kunovice, takže například do Sadů se v tu dobu nedostanete," popisuje své zkušenosti.
Celkem dobře hodnotí i například čistotu autobusových zastávek. „I když v okrajových částech města je to podle mě horší, viz třeba krytá zastávka na začátku Sadů, na jejíž lavičku si rozhodně nesedám," všimla si.
Před třemi lety se jí narodila dcera Ema, a tak si mohla na vlastní kůži vyzkoušet i manipulaci s kočárkem v městské hromadné dopravě. „S kočárkem problém nebyl, snažila jsem se přizpůsobovat nízkopodlažním vozům. Když náhodou nízkopodlažní autobus nejel, vždy mně lidé pomohli. Ale i tady bych mohla poukázat třeba na to, proč nízkopodlažní autobusy nejsou v jízdních řádech zastoupeny v pravidelnějších intervalech, třeba jeden každou hodinu, když v brzkých ranních hodinách takové vozy jezdí, a to hned několik za sebou," kroutí hlavou mladá maminka.
Cena jízdenky z Vések do centra města nyní činí deset korun, optimální by jí připadala cena osm korun. „Uvítala bych, kdyby se při tvorbě jízdních řádů diskutovalo s občany, protože věřím, že konstruktivních připomínek by bylo určitě dost. Třeba možnost, aby autobusy jezdily i jiné trasy, než jsou dnes stanoveny, co třeba trasa Uherské Hradiště – Mařatice – Sady – Vésky – Kunovice – Uherské Hradiště? Nebo aby začaly být využívány zastávky, které dnes využívány nejsou vůbec nebo jen málo. Zvážit by se mohlo třeba i přidání autobusových tras zcela nových," dodává Zuzana Hoffmannová.
Autor: Petra Kučerová