„Už ve vlaku jsem cítila, že mě zlobí zub. Bolest postupně zesilovala a po dvou hodinách návštěvy v Uherském Hradišti už se nedala vydržet,“ popsala začátek svých potíží Stehlíková. Rozhodla se tedy, že se pokusí vyhledat stomatologa. „Obvolávala jsem snad všechny ordinace v regionu, ale neuspěla jsem. Vždy jsem se dočkala podobné odpovědi. Prý nejsem objednaná a nové pacienty, bohužel, nepřijímají,“ vzpomíná žena. Jak přiznává, někteří stomatologové ji byli ochotní ošetřit v podvečerních hodinách. Pacientka však tvrdí, že si několikahodinový odklad pomoci nedokázala představit. „Nakonec jsem se rozhodla navštívit svého známého zubaře v Brně. Ten mi provedl zákrok a bolest večer utichla. Přespala jsem u příbuzných v Brně a druhý den jela domů. Z týdenní návštěvy Uherského Hradiště tak nakonec sešlo,“ postěžovala si žena, která se na redakci Slováckého deníku obrátila s dotazem, jak by měli lidé s podobnými problémy reagovat.

Prezident České stomatologické komory Jiří Pekárek v souvislosti s podobným případem upozornil, že žena s bolavým zubem měla zvolit razantnější přístup a mohla se pomoci dovolat mnohem dřív. „Telefonické objednání vyšetření může být skutečně problematické. Takové telefonické odmítnutí se také těžko dokazuje. Pokud ale pacient přijde do čekárny, byla by v takovém případě povinnost zubaře ho ošetřit. V případě, že by ji lékař odmítl, může si pacientka stěžovat u České stomatologické komory,“ dodal prezident ČSK.

Jeho slova potvrdil i stomatolog a předseda oblastní rady ČSK Uherské Hradiště Bedřich Fridrich.

„Pokud se pacient objeví v čekárně ordinace, povinností lékaře je ho ošetřit. Výjimka však platí v případě, pokud je ošetření nemocného nad síly lékaře. V takovém případě by totiž mohlo dojít k poškození zdraví pacienta. Pacient se s lékařem také může domluvit, zda má čekat na ošetření nebo si případně nechá doporučit návštěvu jiného specialisty,“ vysvětlil Fridrich.