Na budoucí křižovatku, která má propojit hlavní zlínskou tepnu s bývalou obuvnickou továrnou, je už zpracovaná potřebná projektová dokumentace. „Hygienici si vyžádali hlukovou studii, která má být součástí dokumentace pro stavební povolení,“ sdělil náměstek zlínské primátorky zodpovědný za dopravu Miroslav Šenkýř.

Hygienici už mají k dispozici výsledky zkoušek prováděných akreditovanou laboratoří a souhlas vydali. „Příspěvek stavby lze hodnotit jako minimální rozdíl oproti současnému stavu,“ uvedla Magda Mezírková, která je vedoucí oddělení hygieny obecné a komunální zlínské krajské hygienické stanice. Odborná studie konstatuje, že se má hluk zvýšit maximálně o 0,4 decibelu, přičemž v měřených dnech se pohyboval mezi 57,5 až 58,5 decibelu ve dne a 48,5 decibelu v noční době.

Podle Šenkýře by tedy mohlo být stavební povolení vydáno už koncem června. Poté má město, Zlínský kraj a Ředitelství silnic a dálnic vyladit a koordinovat jednotlivé práce. „Jedná se třeba o přeložky inženýrských sítí,“ podotkl náměstek primátorky.

Rozšíření silnice I/49, tedy třídy T. Bati, má na starosti Ředitelství silnic a dálnic. Ředitel zlínské pobočky Karel Chudárek zatím nechce předjímat, do jaké míry rozšiřování I/49, týkající se zhruba tří set metrů, ovlivní provoz na této cestě. „Ještě je předčasné o této stavbě hovořit,“ komentoval s tím, že jasno by mělo být právě v červnu. Podle Šenkýře bude záležet právě na domluvě, zda se kompletně upraví celá vozovka, anebo zvlášť pruh vedoucí do Otrokovic a do Zlína.

Na souvisejících pracích ve svitovském areálu a na připojení křížících se silnic se bude angažovat magistrát.

Celkově se silnice v místě křížení rozšíří o jeden pás, tedy asi o čtyři metry. Připravuje se i nová světelná signalizace a také se upraví chodníky. „Pro klíčová odbočování budou samostatné řadící pruhy,“ doplnil Šenkýř.