Za posledních třicet dnů cyklistům „věnovali“ dvě akce. Další budou následovat. Cyklisté totiž, podle strážníků, představují na silnicích města velké nebezpečí. „Při těchto akcích zkontrolujeme průměrně třicet cyklistů denně. Asi polovina nemá kolo v pořádku. Zatím jim jen domlouváme, další kontroly se už ale neobejdou bez pokut. Ty se mohou za přestupek proti silničnímu provozu vyšplhat až na dva tisíce korun,“ varuje zástupce velitele Městské policie Uherské Hradiště Vlastimil Pauřík.

Strážníci prověřují zejména stav bicyklů. Nejčastějšími nedostatky jsou neosvětlená kola. „Navíc, lidé na kolech představují v těchto zimních dnech velké komplikace v dopravě. Běžným jevem je starší cyklista v důchodovém věku, balancující na zledovatělé či zasněžené komunikaci před automobilem. Řidiči se je bojí předjíždět, protože neví, kdy jim člověk před nimi spadne pod kola,“ popisuje své zkušenosti Pauřík.

Jeho slova dokládá i nehoda, ke které došlo ve středu 14. ledna před Klubem kultury v Uherském Hradišti. Cyklista vjížděl do zatáčky před „kulturákem“ tak neopatrně, že automobilu zkřížil dráhu. „Dostal jsem smyk a zabrzdil až o karosérii vozu. Řidič viděl, že se k němu řítím na neovladatelném kole, a naštěstí stihl zpomalit. Jeho auto neutrpělo větší šrámy, já jsem však poškozené kolo musel odnést domů na ramenou,“ svěřil se 54letý Pavel Šuranský z Uherského Hradiště.

Jízda na kole v zimních podmínkách je podle odborníků vždy velkým rizikem. „Eliminovat nebezpečí takové jízdy lze použitím plášťů s hřeby. Takové prostředky ale pro běžný provoz na komunikacích naše zákony nedovolují, jsou spíše výsadou extrémních sportů. Při jízdě na zasněžených površích lze použít i kola s hrubým vzorkem, ovšem při jízdě na ledových či zamrzlých plochách jsou veškerá dostupná vylepšení neúčinná,“ poznamenal prodejce kol Antonín Kvapil.

Cyklisté balancující na zledovatělém povrchu silnice, při krajnici plné sněhu znamenají velký problém. Jaký je váš názor? Zapojte se do diskuze pod článkem nebo hlasujte vpravo nahoře v anketě.