Na silnici ve směru na Blatnici pod Svatým Antonínkem se bude již zanedlouho pyšnit moderním typem kolejnic a novou přejezdovou konstrukcí, které jsou výhodné jak pro vlaky, tak projíždějící automobily.

Přejezd byl v havarijním stavu. Dalo se přes něj přejíždět pouze krokem, jinak hrozilo poškození vozidla. Neopravuje se však jen kvůli autům, ale i pro pohodlné cestování vlakem. „Koleje nebudou stykované, ale svařené, proto cestující neucítí žádné drncání a škubání,“ přiblížil budoucí jízdu vlakem Pavel Šulík, pracovník firmy, která stavbu zhotovuje. Dosavadní betonové upevnění nahradí systém pružných kolejnic Vossloh.Vyměňují se i sjeté koleje. „Postupem času a zátěží se trochu vychýlí a musí se znovu vyrovnat. Správná poloha kolejnice se určuje pomocí laseru,“ vysvětluje složitý proces Šulík.

Srovnává se a upravuje celé kolejové pole. „Vlivem přirozené koroze a koroze způsobené solením vozovky se opotřeboval kolejový rošt a kolejové lože bylo zanesené splaveninami z cesty,“ prozradil Ladislav Kašpar, ředitel Správy železničních dopravních cest, která je investorem oprav. „Náklady na rekonstrukci přejezdu dosáhnou půldruhého milionu korun, které pochází z dotace Zlínského kraje,“ dodal Kašpar.

Obyvatelům městské části Ostrožské předměstí oprava nijak zvlášť nevadí. Spíš naopak. Stavební hluk je slabší než ten od projíždějících vlaků, navíc podstatně prořídnul silniční provoz. Odříznutí od zbytku města také nezůstali. Průchodnost umožňuje provizorní dřevěná lávka kousek od stavby, průjezd aut je pak možný přes 150 metrů vzdálený přejezd.

Výluka na přejezdu tak nejvíce omezuje cestující Českých drah. Ačkoliv vlakovou dopravu mezi obcemi Uherský Ostroh a Ostrožská Nová Ves suplují autobusy, cestující se nevyhnou neplánovaným zpožděním. Ta se průměrně pohybují okolo patnácti minut.

Uzavírka přejezdu je ale jen krátkodobá. Výluka byla zahájena v pondělí 16. srpna ráno a původně měla trvat jen do středečního podvečera. Nakonec skončí dnes v pět hodin odpoledne.

Kateřina Havlová