Další dva těžce zranění devítiletí chlapci skončili v nemocnici. „Ten přejezd je velice nebezpečný. Vím, že je povinností řidiče se před vjezdem na něj se pořádně rozhlédnout, ale kdyby tam byly závory, rozhodně by se to nestalo," poukázal na rizikovost inkriminovaného místa Michal Vávra, který stejným místem v létě pravidelně projíždí. Stejnou otázku pak budí také nedaleký přejezd u lázní, na kterém se umíralo vloni.

„Je pravdou že nás přítomnost takových přejezdů na našem území moc netěší. Jsou totiž i přes určité zabezpečení prakticky stálým zdrojem potencionálních tragédií. Na druhou stranu osobně zastávám názor, že žádné zabezpečení není nikdy stoprocentní," vyjádřil se starosta Ostrožské Nové Vsi Pavel Botek. Co bylo příčinou páteční tragédie, zjišťují vyšetřovatelé z Drážní inspekce.

„Uvedený přejezd je vybaven kříži a stopkou a rozhledové poměry, které byly na místě nehody bezprostředně po ní, vyhověly aktuálně platné normě. Dle všeho to zatím vypadá, že příčiny nehody budou mimo samotnou železnici," naznačil první výsledky mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. V Chylicích, kde k pátečnímu neštěstí došlo, nebylo podle jeho slov přitom vyšetřovatelů dlouho zapotřebí.

„Na uvedeném přejezdu se nestala nehoda minimálně od roku 2008, od kdy nám funguje naše současná databáze," podotkl Martin Drápal. Starosta Ostrožské Nové Vsi pohledal ještě dále v minulosti.

„Pokud si dobře vzpomínám, poslední větší neštěstí se na tomto přejezdu událo někdy v 70. či 80. letech, kdy tam tuším došlo ke střetu nákladního auta s vlakem," zavzpomínal Pavel Botek.

Otázkou tak zůstává, jestli se na základě nešťastných událostí dočkají oba přejezdy většího zabezpečení. Jak se zdá, situace se radikálně změní především u lázní, o čemž bylo rozhodnuto jen několik měsíců poté, co tam 18. července 2014 zahynul pouhý den před svou vlastní svatbou tehdy šestadvacetiletý A.V.

„Tento přejezd je daleko frekventovanější, což nepochybně sehrálo svou roli. V současnosti se dokončuje projektová dokumentace a v průběhu příštího roku by měla vyrůst zcela nová komunikace od železničního přejezdu u vlakového nádraží až k lázním. Bude prakticky kopírovat současnou cyklostezku, která se stane součástí této komunikace. Samotný železniční přejezd u lázní bude poté zrušen," informoval o chystaných záměrech Pavel Botek. Zda se většího zabezpečení dočká i přejezd v Chylicích, zůstává otázkou.

„To místo je totiž frekventované pouze za pěkného počasí a je to vlastně stále jen přejezd do pole pro pěší a cyklisty. Navíc se tam asi zmíněných 30 let nic většího nestalo. Takže otázkou, jak si to vyhodnotí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která má investice do zabezpečení přejezdů na starosti," zamyslel se Pavel Botek.

Na síti SŽDC je v současnosti podle vyjádření jejího mluvčího Marka Illiaše přes čtyři tisíce železničních přejezdů. Osazení jednoho přejezdu závorami vyjde zhruba na 10 milionů korun, mimoúrovňové křížení pak na 70 až 100 milionů korun, v závislosti na místních podmínkách.

„V návaznosti na nedávné události na železničních přejezdech jsme od Ministerstva dopravy dostali za úkol vytipovat nejhodnější přejezdy k modernizaci. Za tímto účelem vznikla pracovní skupina, její závěry by měly být k dispozici do konce roku," vyjádřil se pro Slovácký deník Marek Illiaš.

Páteční tragická nehoda se stala krátce před 15. hodinou. Osobní automobil se na železničním přejezdu v Chylicích střetl s projíždějící nákladním vlakem. Při nehodě zahynul osmatřicetiletý řidič vozu a jeho třináctiletý syn, sedící na místě spolujezdce. Dva devítiletí chlapci ze zadních sedadel byli rozvezeni do nemocnic v Uherském Hradišti a v Brně, nicméně v tento moment by měli být oba podle informací Slováckého deníku už propuštěni domů. 

Související Na kolejích v Ostrožské Nové Vsi zemřeli dva lidéŘidič přehlédl světelnou signalizaci na kolejích, stálo ho to život