„Slyším o takovém projektu poprvé, nicméně jako vášnivého cyklistu by mě to samozřejmě potěšilo. Už dnes není problém dostat se do Luhačovic až na jeden tří až čtyř kilometrový úsek, kde se musí jet po frekventované silnici. Do Kunovic pak jezdíme často po starých cestách, takže tam se po cyklostezkách nejezdí téměř vůbec," podělil se o své zkušenosti Petr Kubele z Uherského Brodu.

Právě tuto trasu z Kunovic do Uherského Brodu, zhruba 16 kilometrů dlouhou, by měla řešit vyhledávací studie, kterou obce Dolního Poolšaví jednotlivě vyhotovily. „Byla jsem u projektu téměř od samého začátku, což znamená přibližně od roku 2005. Tehdy jsme se zasekli na vyjednávání s Uherským Brodem, takže jsme se nyní rozhodli vzít celou záležitost do vlastní rukou," uvedla starostka Kunovic Ivana Majíčková.

Přestože všechny vyhledávací studie jsou od obcí již vypracované, v současnosti procházejí připomínkovým řízením. „Ještě nás čeká běh na dlouhou trať ve vykupování pozemků, nicméně pevně věřím, že se nám s celým projektem podaří významně pohnout," poznamenala Ivana Majíčková.

Jedna z nejpřiprave­nějších obcí v dané oblasti jsou Hradčovice. Tamní starosta Jan Popelka se stavebními pracemi pouze čeká na okolní obce. „Z hlediska vlastnického máme vše připraveno, nicméně nechceme začít stavět cyklostezku, která bude končit někde v půli pole, protože jsme všechny dokumenty dokázali vyřídit rychleji než ostatní," prozradil.

Středobodem nové cyklostezky v Hradčovicích by pak měla být Slovácká hospoda. „Směrem na Uherský Brod povede cyklostezka od hospody na dolní konec a v případě Drslavic bude pokračovat za železničním přejezdem podél kolejí až k hraničce a drslavickému hřišti. Směrem na Veletiny pak povede opět od hospody na dolní konec, přes řeku Olšavu po lávce a od ní po levé straně směrem na Veletiny," dodal Jan Popelka.