„Natáčíme zde video shot markentingového zaměření, který má za cíl na sociálních sítích zaujmout nejen propagovanou sportovní výživou, ale také svým netradičním pojetím,“ vysvětluje režisér klipu, kameraman i YouTuber v jedné osobě, dvaatřicetiletý Broďan Pavel Vrága.

Natáčením virálů se věnuje už pět let a lidé jej můžou znát mimo jiné coby autora klipů, které točí pro Slovácké divadlo v Uherském Hradišti anebo také autora klipů kapely Muzica Folklorica.

„Virály, to je nejen fenomén doby, ale též marketingu jako takového a vývoj v tomto oboru se neskutečně rychle posunuje. Vidíme to na mladých YouTuberech, chrlících kvanta, na první pohled bezobsažných videoprojekcí, které člověku sice nic nedají, ale rozhodně ho pobaví,“ usmívá se Pavel Vrága a přiznává, že se YouTuberství dostal přirozenou cestou.

„Prostě mě bavilo točit videa,“ pokyvuje hlavou.

Podle něj jde o důsledek toho, že se technologické možnosti snímacích zařízení dostaly na dosah obyčejných lidí. A ti najednou zjistili, že k produkci zábavy není třeba velkých televizních studií.

„Člověk si nyní může doma sám natočit virální video a to lidi čím dál víc baví a zajímá,“ vysvětluje Pavel Vrága.

Ten se dostal do hledáčku Romana Tinky, jednoho z provozovatelů obchodů se zdravou výživou a bylo, jak se říká vymalováno. Roman je totiž dlouholetým vyznavačem fitness, zdravé stravy i sociálních sítí, a tak si na Pavla Vrágu vzpomněl, když projekt v Hradišti s kamarády rozjížděl.

 „Nebylo o čem uvažovat. S Pavlem se známe, a tak mi bylo jasné, že šot zvládne natočit neotřele a zajímavě. Přesně tak, jako to potřebuje sportovní výživa s doplňky pro lidi, kteří žíjí aktivním životem, dělají různé sporty, chodí do fitcenter, posilují a potřebovali by přibrat nebo naopak zhubnout,“ vysvětluje svou volbu Roman Tinka.

Virální video,či asi nejprosluleji virál (ze slova virus) je video, které se stane populárním prostřednictvím sdílení na internetu. Virální se nazývá proto, že si je lidé posílají mezi sebou, a šíří se tak jako virus.

Nejčastěji se šíří prostřednictvím stránek na sdílení videa (YouTube), sociálních sítí a e-mailu. Virální video může být vytvořeno jako součást virálního marketingu (jednotlivci i firmami), ale často to jsou videa, která jsou vytvořena spontánně a lidé je sdílejí kvůli zajímavému obsahu.