Někdy se jednalo o vteřiny, jindy ale lidé čekali na obnovení dodávky elektrické energie i několik hodin. Jak zjistil Slovácký deník, závadu už se podařilo odstranit a výpadky by se tak již neměly opakovat.

„V neděli jsem dával do lampy novou LED žárovku a v pondělí bylo po ní. Během čtrnáct dní jsem takto přišel o čtyři. Ale jsem rád, že nám neshořelo nic většího. Pamatuji si, že kdysi v práci jsme při podobných výpadcích přišli o dva počítače,“ řekl Michal Potyka z Uherského Hradiště.

Podle něj byla nejhorší situace během posledních tří neděl, kdy během dne zaznamenal šest až osm výpadků. Lidé si stěžovali, že jim nejde elektřina nejen v jiných místech v Uherském Hradišti, ale například i v Jarošově, Sadech, Kněžpoli, Mistřicích, Bílovicích, Buchlovicích, Kunovicích či Ostrožské Nové Vsi.

Reakce nebo spíše nereakce společnosti E.ON dopálila i hradišťského starostu Stanislava Blahu. „Už jsem opravdu vytočený na maximum. Na naše upozornění a dotazy z 12. listopadu zareagoval E.ON dnes večer, 21. listopadu, s tím, že potvrzují přijetí stížnosti a předají ji k vyřízení příslušnému oddělení,“ napsal starosta na svůj Facebook. Situaci začal řešit přímo s členem představenstva E.ONu, což evidentně zabralo. Slovácký deník totiž ve středu zjistil, že distribuční společnost zjednala nápravu.

„Krátkodobé výpadky jsme opravdu řešili již delší dobu. Několikrát se nám je podařilo obnovit dálkovým sepnutím, ale vznikaly nečekaně nové. Naši technici v terénu prošli celou trasu a odhalili problém na trafostanici v Jarošově, která není majetkem naší společnosti. Do trafostanice zatékalo, což byla také příčina výpadků,“ uvedl mluvčí E.ONu Vladimír Vácha. Trafostanice byla podle něj okamžitě odpojená od distribuční sítě až do té doby, než bude opravená.

Lidé, kterým výpadky způsobily nějakou škodu na majetku, mohou náhradu požadovat právě po E.ONu. „Našim zákazníkům se za nečekané potíže omlouváme. Jejich požadavky, pokud se prokáže, že byla škoda způsobena výpadky dodávky elektrické energie, jsme připraveni řešit,“ dodal mluvčí.

Požadavky mohou lidé posílat elektronicky na info@eon.cz nebo zavolat na zákaznickou linku 800 77 33 22, která je zdarma.