Z čeho jsou však pasažéři v očekávání, je avizovaná obměna vozového parku. Na tu si však budou muset počkat až do roku 2013. „O plánovaných změnách víme již od září. Tyto změny se původně měly Bojkovic dotknout podstatně více, než je finální stav,“ prozradil starosta Bojkovic Petr Viceník. Některé vlaky totiž podle něj neměly zajíždět do centra města, čímž by byla znehodnocena pouze několik let stará investice do vlakové zastávky v jeho centru. „Toto bylo naštěstí koordinátorem dopravy pochopeno a napraveno, za což mu samozřejmě děkuji. Tím pádem je dopad změn jízdních řádů pro občany Bojkovic naprosto minimální,“ naznačil Viceník.

Jednou z pravidelných vlakových pasažérek je také Milena Marešová. Ta využívá zejména rychlíků mezi Uherským Hradištěm, kde bydlí, a Uherským Brodem, kam jezdí za svojí starou maminkou. V současnosti jí nejvíc vadí zpoždění vlakových souprav, které často nabírají, a v tomto směru od změn v jízdních řádech čeká zlepšení. „Proto jezdím rychlíky, abych se mezi Brodem a Hradištěm přesunula co nejrychleji. Jde o poměrně krátkou trať, a tak mě dokáže naštvat, když můj rychlík chytí 15minutové i delší zpoždění,“ přiznává Hradišťanka. Minimálně změny v úrovni cestování by ale měl přinést nástup zbrusu nových vlakových souprav.

„Koncem roku 2012 má do Zlínského kraje dodat polský výrobce první, zcela novou moderní motorovou jednotku PESA. Další tři budou nasazovány postupně v roce 2013, jak budou docházet z výroby, a měly by se objevovat také na lince Vizovice Uherský Brod Bojkovice,“ prozradil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah. Otázkou zůstává, kolik cestujících se vlaky Českých drah bude za dva roky ještě přepravovat. „Osobně si myslím, že úbytek cestujících Českých drah je způsobený špatnou marketinkovou politikou Českých drah a ministerstva dopravy. Vždyť se podívejte do západní Evropy, tam jsou vlaky stále vytížené. Modernizace samozřejmě souvisí i s pohledem, který na nás vrhají, a doufám, že budou vrhat turisté,“ tvrdí starosta Bojkovic Petr Viceník, který přiznává, že velmi vítá každý krok ke zkulturnění cestování, a doufá, že na ně není pozdě.

Mezi tím, co od výměny vlakových souprav očekávají cestující, dominuje důraz na vyšší úroveň kultury cestování. „Čistota, pohodlí, příjemné prostředí i to, aby nevypravili pouze jeden vagon, ve kterém se pak budou lidé tlačit jako sardinky. To jsou věci, které by měly být samozřejmé, stejně tak jako podstatně nižší hlučnost. Když jezdím současnými motoráky, je to jako cesta na rachotivé korbě náklaďáku,“ vybavuje Marešová své představy o budoucích změnách v cestování vlakem.

Pět otázek pro starostu Bojkovic Petra Viceníka

Jezdíte vlakem?

Vlakem jezdím velmi sporadicky, pouze několikrát do roka.

Kdy jste jel naposledy?

V létě na třídní sraz z gymnázia.

Jakou trasu nejčastěji využíváte a proč?

Nejčastěji využívám vlakové spojení do Uherského Brodu, za účelem návštěvy spolužáků a třídních srazů.

Myslíte si, že komfort pro pasažéry vlakových souprav na trase Brumov-Bylnice Staré Město je přijatelný?

Vlak mi jezdí kolem oken rodinného domu, tak vím, že jsou v provozu stále stejné „kačeny“ a osobní vlaky jako za dob mých studií. Nám tehdy stačily a vůbec nás nenapadlo si na něco stěžovat. Vyjma snad teploty ve vagonech v době „sibiřských“ zim.

V čem u vlaků na zmiňované trase vidíte největší nedostatky?

Když jsem studoval v Uherském Brodě, tak jsme velmi oceňovali půlnoční spoj do Bojkovic, který je již mnoho let zrušený. Nevím, jak moc chybí současné mládeži, ale samozřejmě rozumím také ekonomické otázce provozu.