Zhruba stovku historických vozidel mohli lidé obdivovat na Masarykově náměstí v Uherském Hradišti. Většina z nich se pak vydala na jízdu úpatím Chřibů, přes Kyjovsko do Strážnice a odsud přes Horňácko a Blatnici pod Svatým Antonínkem zpět do metropole Slovácka. Akci pořádal Slovácký Veteran Car Klub Uherské Hradiště, jenž letos slaví 46 let existence.

Akce se účastnila auta i motorky z celé republiky i ze Slovenska. „Nejstarší stroj je elektromobil Dora z roku 1906. Který ale nejede celou soutěž. Trasa závodu má kolem 100 kilometrů a vede z Masarykova náměstí v Uherském Hradišti přes Boršice, Osvětimany, Vřesovice až do Strážnice. Odtud se pak auta vracejí přes Tasov, Lipov, Louku a Blatnici pod Svatým Antonínkem zpět do Uherského Hradiště,“ řekl Deníku jeden z organizátorů akce Roman Mitáček.

close Spanilá jízda historických skvostů startovala ze zaplněného náměstí v Uherském Hradišti info Zdroj: Deník/Pavel Bohun zoom_in Spanilá jízda historických skvostů startovala ze zaplněného náměstí v Uherském Hradišti

Z Hradce Králové dorazila do metropole Slovácka také Iva Vítková, která tam spolu se svým kamarádem přivezla svůj automobil značky Aero 50, roku výroby 1938. Doma pak má ještě Škodu MB 1000, vyrobenou v roce 1968. Sběratelskou vášeň podle svých slov zdědila po svém tatínkovi. „My jsme z Hradce Králové, takže většinou objíždíme srazy nebo přehlídky, co jsou v rámci Hradce. Nejdál jsem s aerovkou byla dvakrát v Polsku,“ vysvětluje Iva Vítková s tím, že do Uherského Hradiště, kde má kamarády, přivezla své Aero 50 vůbec poprvé.

Jedním z nejluxusnějších veteránů z první půle 20. století byl v metropoli Slovácka k vidění vůz značky Hispano Suiza s obsahem kolem 10 000 cm3, 250 koní a spotřebou 40 litrů na 100 kilometrů.

Vybrali jsme pro vás: