Komplikovaný název v sobě skrývá docela prozaický způsob přístupu k výuce žactva. Prostřednictvím jednoduchých pomůcek je v dětech rozvíjeno logické uvažování, a to jak v matematice, tak i v češtině, fyzice a angličtině.

„Do projektu činnostního učení se zapojilo přes sedm set základních škol ze všech krajů České republiky,“ vysvětlil organizátor projektu Čeněk Rosecký, jehož matka Zdenka je autorkou projektu. O ryze český výukový systém, který vychází z myšlenek Učitele národů Jana Amose Komenského, již projevili zájem i v zahraničí. „Například loňského letního semináře se na naší škole zúčastnili zástupci ze Slovenska a z bruselské školy pro děti diplomatů,“ prozradil ředitel velehradské základní školy Radomír Válek.

Hned první den začali pedagogové pronikat do tajů výukové metody. „Přijel jsem získat nové nápady a náměty pro činnostní učení,“ poznamenala účastnice semináře Michaela Votípková, která sama pracuje jako lektorka. Mnozí učitelé na Slovácku mají již s činnostním učením zkušenosti. „Nejvíce se mi osvědčila kombinace tohoto systému s dalšími metodami, jako je dril a projekty. Činnostní učení samo o sobě nejlépe fungovalo u prvňáčků,“ poznamenal učitel hradišťské ZŠ Za Alejí Jiří Hadaš.

Podle Roseckého je činnostní učení založeno na tom, že vědomosti, na které žáci přijdou sami pod režií učitelů, snáze pochopí. Seminář si platí školy z peněz, které dostávají od ministerstva školství na vzdělávání učitelů. Část nákladů letos uhradila také Evropské unie.

ZDE>SI TAKÉ PŘEČTETE DALŠÍ AKTUÁLNÍ ZPRÁVY ZTÝDENÍKU SLOVÁCKÉ NOVINY

 

Chcete reagovat na uvedený článek? Pište nám e-mailem na adresu:milan.zamecnik@denik.cz