Přestože si místní obyvatelé vynutili na městu v roce 2004 omezení rychlosti peticí, postupně zjistili, že bez prvků nutících řidiče zpomalit či bez častějších policejních kontrol měření rychlosti se nic nevyřeší. K tomu se nově strhla vlna kritiky i na zvýšenou hustotu vozidel, která vzhledem k přístavbě nedalekého Uni Hobby, ale i v souvislosti s plánovaným rozšířením průmyslové zóny, trápí místní čím dál víc. I proto dostal starosta Starého Města Josef Bazala do rukou další petici.

„Chceme rozhodně zatlačit na město, aby se s úsekem, kde se často pohybují děti a rodiny, něco udělalo. Od roku 2004, kdy jsme si vynutili zpomalovací značky, se zase s ulicí nic nepodniklo, přitom vozidel projíždějících tímto úsek je stále více,“ poukazovala na důvody svého znepokojení Jana Horsáková, která stála za petici v roce 2004 a tu současnou s chutí podepsala.

Chybějící přechody pro chodce, zpomalení, na které nikdo nereaguje, ale i projíždění kamionů přes úzký úsek silnice. Záležitostí se přitom podle Jany Horákové nikdo nezabývá. „Už před třinácti lety jsme měli problém prosadit zpomalení na třicítku. V současnosti bohužel už ani nepředpokládám, že bychom s naší snahou ihned uspěli,“ poznamenala Staroměšťanka.

ČTĚTE TAKÉ Muž na Zlínsku skočil ze 7. patra, pád nepřežil

Podle dalšího petitenta, jenž však nechtěl být z důvodu zachování soukromí jmenován, se pod uzavření průjezdu Luční čtvrtí podepsalo na čtyřicet lidí, což je vzhledem k řidší zástavbě drtivá většina tamních obyvatel. „Důvod vzniku petice souvisel s dopravní situací, jejíž frekvence během několika posledních let v Luční čtvrti neúnosně vzrostla. Negativní vliv měla zejména rozrůstající se výstavba nedaleké obchodní zóny, především napojení výjezdu z Uni Hobby marketu. Řidiči komunikaci využívají jako „zkratku“ ke stávající obchodní zóně, přičemž mohou využívat silnici I. třídy nebo takzvaného malého obchvatu,“ upřesnil.

Rozhodnutí města o průjezdnosti Luční čtvrti však kritiky příliš nepotěšilo. „Reagovali jsme na stížnosti tím, že jsme nechali na daném místě změřit frekventovanost vozovky. Těch aut tam zdaleka tolik neprojede, nicméně k omezení dopravy určitě dojde. Už tři čtvrtě roku vyřizujeme omezení dopravy přes ulici Luční čtvrť pro vozidla nad tři a půl tuny,“ mírnil vášně Josef Bazala. Dalšího opatření se však obyvatelé Luční čtvrti ani výhledově nedočkají. Starosta nepočítá s měřičem rychlosti či retardéry, které by donutily řidiče zpomalit. Hlídkovat v daném úseku neplánují ani policisté. „Za minulý rok jsme řešili osm dopravních přestupků v ulici Luční čtvrť, nicméně ani jeden z nich nebyl spojen s překračováním rychlosti. To však naše hlídky za rok 2016 ani jednou u daného úseku neměřily a ani nedostaly podnět k tomu, aby tam měření prováděly,“ dodal za uherskohradišťské policisty Petr Jaroš.

SOUVISEJÍCÍ Veletiny usilují o bariéru proti hluku. Zatím marně