Reklamovat baterii? Potíž

Vyřešit se mu ji podařilo až poté, jakmile se o problém začal zajímat redaktor Slováckého deníku.

„Pracovníci hradišťské firmy Zuzka mi přišli vyměnit a namontovat novou vodovodní baterii. Po krátké době od montáže ale baterie propouštěla vodu. Oslovil jsem tedy dodavatelskou firmu s reklamací výrobku. Pracovnice společnosti mi sdělila, že oni opravu neprovádí, že tyto služby zajišťuje jejich obchodní partner, firma Termos. Nikdo se mi ale neozval, a tak jsem na obě firmy podal stížnost u České obchodní inspekce,“ popsal začátek své anabáze Hubáček.

Pracovnice firmy Zuzka, která se představila jako Hartmanová, tvrdila, že k Hubáčkovi poslala servisního technika. „Divím se, že tvrdí, že se u něj technik neobjevil. Zákazník, který u nás baterii koupil, se už neozval, takže jsem měla za to, že je vše v pořádku. A navíc – součástí záručního listu je kontakt na servisního technika, kterého si pan Hubáček mohl sehnat,“ uvedla pracovnice společnosti Zuzka.

Operátor linky Sdružení na obranu spotřebitelů Jan Pithart tvrdí, že „na tahu“ jsou zástupci prodejny, která baterii prodala. „Prodavačka nesmí zákazníka odkazovat na servis. Podle zákona na ochranu spotřebitele musí být na prodejně člověk, vyřizující reklamace. Pokud tomu tak není, zákazník má možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci (ČOI),“ vysvětlil.

Mluvčí ČOI Miloslava Fléglová stížnost Jana Hubáčka nechá prověřit. „Jeho podnět určitě v koši neskončí. Pokud zákazníkovi baterii namontovali pracovníci firmy, kde baterii koupil, pak je jeho podnět opodstatněný a prověříme ho,“ poznamenala Fléglová.

Těsně před uzávěrkou tohoto čísla redakci opět kontaktoval Jan Hubáček. Zájem redaktora Slováckého deníku totiž „zázračně“ probral prodejce baterie k činnosti. „Po vaší urgenci v prodejně mě kontaktoval servisní technik, kterého o opravu požádala pracovnice Zuzky. V krátké době mě navštívil a závadu na počkání odstranil. Věřím ale tomu, že kdyby se o celou záležitost nezajímala média, pracovníci prodejny by si našli další důvody, jak opravu oddálit,“ myslí si Hubáček.