Ocenění získala například reklama na kofolu, v níž se mladík promění po vyřčení kouzelného slůvka alofok ve sklenici s ušima, a získá tak dívku svých snů.
„Do letošního pátého ročníku soutěže se přihlásilo rekordních pětačtyřicet příspěvků. Nejvíce přihlášek zaznamenala kategorie TV reklamy, těsně následovaná tiskovou,“ uvedla manažerka projektu Marta Obršálová.

říspěvky, které byly rozděleny do sedmi soutěžních kategorií, hodnotila desetičlenná mezinárodní odborná porota, jejímž předsedou byl duchovní otec projektu Jiří Mikeš. Zasedla v ní například i dcera Tomáše Bati ml. Monica Pignal nebo kreativní ředitel agentury Mark BBDO Martin Charvát. Verdikt odborné poroty pak doplnilo rozhodnutí té dětské složené ze žáků zlínských základních škol.

Z televizní reklamy se dětem nejvíce líbil již zmíněný spot na kofolu. Odborníky nejvíce zaujal šot propagující používání antikoncepce. Mladík v něm prohýří diskotéku, stráví noc s dívkou a ta otěhotní. Závěrečný titulek upozorňuje slečny, že pokud je něco takového potká, těhotné budou ony, ne jejich kluk. V tiskové reklamě u obou porot zabodovala reklama na knihy, v níž se komiksový Superman vznáší nad nočním velkoměstem a je začtený do Létajícího Čestmíra.

Nedílnou součástí přehlídky je i odborná konference Dítě a reklama, která je v letošním roce poprvé dvoudenní. Tematicky je zaměřená například na stravování dětí nebo na nové trendy v průmyslu s hračkami.