Zatím jej mají v oblibě jen někteří podnikatelé anebo úředníci.

Ve Zlínském kraji přitom nabízejí občanům tuto možnost radnice ve všech okresních městech, a to už několik let. Lidé tak mohou podávat třeba oznámení, žádosti, návrhy, námitky či odvolání v rámci daňového řízení.

„Za dva roky toho ale využili jen opravdu ojediněle,“ informovala třeba mluvčí zlínského magistrátu Marie Masaříková. Dodala, že stále raději upřednostňují komunikaci osobní.

Stejnou zkušenost mají i na radnici v Kroměříži. „Četnost elektronických podpisů je velmi nízká. Lidí, kteří disponují elektronickým podpisem, je totiž velmi málo,“ objasnil tamní mluvčí Pavel Zrna.

Tato varianta totiž podle něj pořád nenabyla skutečné vážnosti. „Dá se říci, že je v porovnání s osobními návštěvami na radnici využíván minimálně. Za uplynulý rok se jednalo o nějakých čtyřicet dokumentů,“ potvrzuje i mluvčí vsetínské radnice Eva Stejskalová. „Zpravidla jde o jednu nebo dvě žádosti,“ konstatovala také Marika Blažková z kanceláře uherskohradišťského starosty.

Ministerstvo vnitra se ale snaží využívání elektronických podpisů podporovat. „Udělujeme certifikáty firmám, které jej mohou zájemcům poskytovat,“ poznamenal mluvčí ministerstva Vladimír Řepka.

Kompletní článek najdete tištěném vydání týdeníku Slováckých novin a nově ve službě E-paper.