VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trnem v oku je řadě lidí v Hradišti špatně fungující městská hromadná doprava

Uherské Hradiště /HLASUJTE V ANKETĚ/ - Stále za problematickou považují mnozí Hradišťané městskou hromadnou dopravu a její fungování nejen v metropoli Slovácka, ale také v návaznosti na její propojení se Starým Městem a Kunovicemi. Nová studie by přitom mohla ležet na radničním stole koncem prvního čtvrtletí letošního roku.

24.1.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Sladký

O JÍZDĚ AUTOBUSEM NEUVAŽUJE

„Stále z města slyšíme to samé. Připravujeme koncepci a připravujeme koncepci, koncepce a tak dále. Namísto rychlého jednání se vše protahuje, až se zdá, že se za ty čtyři roky zase nic neudělá. Přitom je Hradiště pořád snad jediným větším městem v republice, kde chybí autobusová zastávka u vlakového nádraží," kroutí hlavou David Horák. Sám totiž bydlí v Jarošově, ale o jízdě autobusem ani neuvažuje. Když náhodou neměl na výběr, trvala mu cesta autobusem z Jarošova do Huštěnovic, kde pracuje, celou hodinu. „Nevím, co by mě mělo motivovat nejezdit autem, když s ním stejnou trasu zvládnu za patnáct minut a ještě levněji," poznamenal David Horák.

PRVNÍ CHYBA NASTALA V ROCE 1998

Změny se však už chystají. Zakladatel občanského sdružení kritizující veřejnou dopravu Jan Kolařík na nich totiž už pracuje. Studii si přitom od něj objednalo samo město. „Historicky zde veřejná doprava nefunguje vůbec dobře. První velká chyba nastala vůbec ve financování veřejné dopravy v roce 1998, kdy se souměstí Uherské Hradiště, Staré Město, Kunovice stalo výjimkou v celé republice, kde i jeho městskou dopravu po vzniku krajů platil kraj. Aby si toho tehdy nikdo na kraji nevšiml, raději se spoje nijak neřešily," nastínil Jan Kolařík první příčiny dosavadních problémů. Prostor pro vylepšení současného systému je podle něj obrovský.

„Městské linky vůbec nefungují jako městské. Běžné totiž je, aby linka jezdila z jednoho okraje na druhý, přičemž v centru města zastavovala nejčastěji, aby tam měla nejhustější pokrytí. U nás to nicméně doposud funguje tak, že máme v centru Hradiště jednu obrovskou zastávku, kde všechny autobusy začínají i končí, a kilometr od ní není nic," vysvětlil nedostatky Jak Kolařík.

Jeho připravovaný plán však řeší i návaznost na vlaky. „Ta je dnes minimální, přestože ve Starém Městě máme nádraží, z něhož se dostanou cestující za pár hodin do Prahy či Vídně. To vše chci zohlednit ve své studii, s níž vyjdu na světlo světa dvacátého března, i když se můžu o trochu zpozdit," prozradil Jan Kolařík. Nově by tak mělo město dostat do rukou podklady inspirující se hromadnou dopravou například v Jihomoravském kraji.

MĚSTSKÁ DOPRAVA JE VELKÝM VOLEBNÍM TÉMATEM

Jak rychle půjde začlenit nové poznatky do praxe, nechtěl starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha prozradit. „Vše má své oficiální postupy, které nelze uspíšit. Nyní nicméně ve městě vnímáme především dva velké problémy, k nimž se chceme co nejdříve dostat. První z nich je zastávka v ulici Sokolovská, kde vyrostlo poměrně frekventované nákupní centrum u Kauflandu. Druhým je obnovení zastávky u vlakového nádraží a v návaznosti na ni vytvoření nové linky spojující všechny nejdůležitější body Hradiště," osvětlil Stanislav Blaha. Změny podle něj přijdou ještě v tomto volebním období. „Velkým volebním tématem to bylo a stále je. Uvědomuji si problémy, které v současnosti stále přetrvávají, nicméně je třeba vycházet systematicky ze studií, které nám zpracovávají odborníci, třeba i v podobě Jana Kolaříka. Stále je před námi téměř polovina čtyřletého mandátu, který jsme od voličů dostali, takže věřím, že svým slibům nakonec dostojíme," ubezpečil Stanislav Blaha.

Související Zelená vlna v Hradišti, Kunovicích a Starém Městě nefunguje, stěžují si řidiči

Autor: Vojtěch Trubačík

Nahravá se anketa
24.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Zámečníci strojů 20 000 Kč

Zámečníci strojů servisní technik (zámečník/elektrikář). Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 23000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Servisní práce v ČR i po celé Evropě, odborná praxe výhodou, časová flexibilita, ochota cestovat, SŠ tech. směru, znalost NJ podmínkou, výhodou znalost AJ, ŘP "B", cestovní náhrady + diety v eurech. Pracoviště: Obchodní společnost kredit, spol. s r.o., 687 64 Horní Němčí. Informace: Viera Komoňová, .

Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 12 200 Kč

Pomocní skladníci Manipulační dělník. Požadované vzdělání: bez vzdělání. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Nabízíme volná pracovní místa na HPP ve skladu potravin. , Náplň práce: , - vychystávání zboží , - ovoce/zelenina, suché potraviny, mléčné výrobky , , Požadujeme: , - spolehlivost , - ochotu k manuální práci , - třísměnný provoz PO – PÁ, noční směna NE – ČT, možnost pouze , noční směny, , Nabízíme: , - práce v kolektivu , - právní poradenství , - stravenky 60 Kč/den , - smlouva na HPP , - penzijní připojištění , - zázemí stabilní společnosti. Pracoviště: H r u š k a , spol. s r.o. - vo nivnická 1763, 688 01 uherský brod, Nivnická, č.p. 1763, 688 01 Uherský Brod 1. Informace: Zdeněk Götz, +420 573 779 973.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 30 000 Kč

Řidiči tahačů řidič MKD. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Nakládání, vykládání a přeprava zboží (CZ - NL), ŘP "C,E", znalost AJ nebo NJ výhodou, práce u stabilní firmy, víkendy převážně volné, možnost krátkodobé Dohody o prac. činnosti nebo Dohody o provedení práce, věk uchazeče nerozhoduje, příspěvek na penzijní spoření + další benefity, kontakt telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: Petr sehnal [2], 687 09 Boršice u Buchlovic. Informace: Petr Sehnal, +420 777 171 448,777 171 226.

Výroba - Výroba Montážní dělník 12 200 Kč

Montážní dělníci výrobků z pryže a plastů dělnice/dělník. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč, mzda max. 18000 kč. Volných pracovních míst: 6. Poznámka: kompletační a kontrolní práce u jednoduchých plastových dílů, Dohoda o prac. činnosti s možností hlavního prac. poměru, čisté, klidné prac. prostředí, úkolová mzda, přizpůsobivý režim práce, pouze ranní směna, zaměstnanecké benefity, pitný režim. Pracoviště: Kubíček karel s.r.o. [1], Stolařská, č.p. 490, 688 01 Uherský Brod 1. Informace: Jana Crlová, +420 731 494 118.


Vít Nemrava. Ilustrační foto.

Brankář Nemrava cítí šanci : Záleží jenom na mně

Vystoupení mezinárodních folklórních souborů v  muzeu J. A. Komenského  v Uherském Brodě.Na snímku  Compaňia Mexicana de  Danza folklorica de la Cindar de Mexica
60

Sombrera, pestré hábity i maďarské čerešně

Jak jsme žili v Československu. Tentokrát z Ořechova

V tištěném Slováckém deníku bude v pátek 22. června další díl seriálu Jak jsme žili v Československu.

Sloni na špacíru, jak se chová jídlo a hvězdný Ringo Starr: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 20. června 2018.

Ve Strání vzniklo malé moravské Provence

Fialová kam se podíváš. Charakteristickou barvu a vůni má polokeř, který obklopuje pozemky manželů Přikrylových ve Strání. Ti se totiž před osmi lety rozhodli, že by chtěli pěstovat levanduli.

Opravy za miliardu ochromí vlaky na dva měsíce

Staniční zabezpečovací zařízení, traťové zabezpečovací zařízení, cesty u stanice, nová kabelizace a technologické úpravy budovy za více než jednu miliardu korun.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT