„Než vznikne další nové parkoviště na místě původní točny, mohou ji řidiči využívat k parkování,“ sliboval tehdy místostarosta Zdeněk Procházka.

Jenže všechno je jinak. Výjezd z nové točny je totiž špatně udělaný a autobusy na ni nemohou, takže musí využívat starou, kde tak nemohou parkovat osobní auta.

„Autobusy při výjezdu z točny v jednom místě drhnou podvozkem o silnici,“ potvrdil informace Slováckého deníku Radislav Kusák, generální ředitel ČSAD Uherské Hradiště.

K žádným škodám na vozidlech MHD ale podle něj nedošlo, protože se na nedostatek přišlo už při zkušební jízdě s prázdným autobusem.

Město bude reklamaci uplatňovat u zhotovitele i projektanta.

„Míra zavinění bude předmětem dalších jednání. Aktuálně čekáme na jejich vyjádření,“ uvedl mluvčí hradišťské radnice Jan Pášma.

Projektant Milan Valouch ale jakékoliv pochybení odmítl. Stavba byla podle něj navržena podle platných norem, což potvrdilo i město.

„Každý autobus má ovšem jiné parametry jako přesah vozidla či rozvor náprav. Problém vznikl u bezbariérových autobusů, které nejsou dimenzovány na požadavky norem, podle kterých byla stavba navrhována,“ vysvětlil Milan Valouch.

Při posouzení skutečného stavu s navrhovaným řešením zjistil, že u výjezdu z parkoviště je zhruba o tři procenta větší podélný sklon, takže místo navržených pěti dosahuje osmi procent.

„Hlavní problém je ale v tom, že sklon nemohl být zmírněn kvůli soukromému pozemku v bezprostřední blízkosti výjezdu, který nebylo možno vykoupit,“ zdůraznil projektant.

Slovácký deník kontaktoval i představitele společnosti SMO Otrokovice, která stavbu prováděla, ten se však k situaci nechtěl vyjádřit.

O způsobu nápravy všechny tři strany momentálně jednají.

Vyřešit celou situaci by mělo předláždění místa, kde se zámková dlažba točny napojuje na stávající kostkovou komunikaci.

K realizaci by mělo dojít ihned, jakmile to umožní klimatické podmínky.

„Částku, kterou si úprava vyžádá, nejsme nyní schopni určit,“ dodal Jan Pášma.