Skála, hojně využívaná horolezci, je složena ze tří částí nazvané Hlavní kámen, Plotna a Východní věžka. Ze skály je hezký výhled do údolí k Břestku, k buchlovickým Chrastím a na kopec Modla.

K vrcholu se můžeme dostat i chodníčky po levé straně skály. I když je náročnější, nebudeme litovat už pro její rozmanitou členitost. Výstup lemují zajímavě tvarované slepencové balvany vedoucí až na známou vyhlídkovou část skály. Na severozápadním výběžku skály začíná neznačený skalnatý hřeben, který směřuje k vrcholu Komínku.

Procházíme mezi balvany a stále se držíme jeho vrcholu. U poslední větší skalky, pár set metrů za Břesteckou skálou, odbočíme vpravo dolů, kde narazíme na nezpevněnou lesní cestu. Zde se dáme vlevo a cesta nás dovede do osady Chabaně ke známé sekvoji obrovské.

Sekvojovec je téměř 40 metrů vysoký a patří mezi největší jehličnany tohoto druhu v Evropě.

Zpět na parkoviště u hospůdky Pod skalou se dostaneme nenáročným sestupem po červené značce nebo můžeme pokračovat k rozcestí a dále po žluté značce k Buchlovskému kameni. Od sekvoje, která se nachází hned na začátku Chabaní, přijedeme po hlavní cestě i na kole. Od ní se můžeme dostat po žluté značce, která vede nezpevněnou, jen místy částečně zpevněnou cestou přes Dubový díl a Novou louku opět k Buchlovskému kameni a dolů k statku Zikmundov nebo obci Staré Hutě. Pokud nechceme jít ke kameni, od rozcestí za Novou loukou odbočíme vlevo dolů a po asfaltce přijdeme zpět k hospůdce Pod skalou. Tento větší okruh je za sucha vhodný i pro cyklisty.