Za chvíli se dostaneme pod Komínky k rozcestníku a altánku. Nahoru vede cestička k hlavní skále s vytesanými schůdky. Skalisko je vysoké asi 8 metrů, široké téměř 5 metrů a okolo 20 metrů dlouhé, směrem vzhůru se hrotovitě zužuje. Málokdo však ví, že na počátku století tento skalní útvar navštívil i rakouský následník trůnu František Ferdinand d’Este, pro nějž byly schůdky vytesané. Skála měla taky zábradlí, k němuž se váže úsměvná historka. Když dělníci zapouštěli zábradlí do skály roztavenou sírou, hmota se vznítila a nad kopec počal stoupat bílý kouř. Tak vznikla pověst, že na Komínkách se probudila sopka. Ze skály je hezký výhled na okolí Napajedel, ačkoli v něm místy brání vzrostlé stromy. U horní levé části skály začíná kamenitý hřeben na Záskalí. Stále se ho držíme a u poslední větší skalky, kde hřeben končí, sejdeme vlevo dolů a narazíme na nezpevněnou širší cestu, po které vede zelená značka na Rozsypalovu lesní osadu. My se zde dáme vlevo a po značce se vrátíme zpět pod Komínky. Jen pár metrů za rozcestníkem odbočuje vpravo znatelný chodník k první skalce pod Jílovou. Za skalkou projdeme údolím, vysílač máme stále po levé straně a po pravé silnici na Kostelany, která je místy viditelná. Držíme se chodníčků, které vedou kolem dalších menších skalek, až se dostaneme nad chaty u Bunče. Na posledním kameni, kousek nad první chatou, je vytesaná postava nahé dívky – hezké dílko neznámého autora. Projdeme kolem chat a jsme zpět na parkovišti a restaurace na Bunči. Ke Komínským skalám se můžeme dostat blíže tak, že zaparkujeme na místě, kde červená značka opouští silnici na Kostelany. Na kole se pohodlně dostaneme po červené značce až pod Komínky. Odsud můžeme pokračovat po již zmíněné zelené značce nebo dále po červené na Halenkovice. Z červené pod Kroměřížským kopcem máme možnost odbočit po žluté značce na Jankovice.

Zdeňka Svobodová, Zdeněk Basovník

Již dříve uveřejněné texty naleznete vpravo nahoře v oddíle Související články