Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...

Tip na výlet: chřibské skály XII. Pečínkova skála

Chřiby - Z Vřesovic, směrem na Koryčany, mineme rozcestník U Křížku. Za ním, asi po jednom km vpravo je odbočka k Vršavě. Je zde rozcestí tří zpevněných cest, kde můžeme zaparkovat. Cesta vlevo vede na Koryčany a nad skály na Chlumku a prostřední na Vršavu.

10.5.2008

Pečínkova skála.Foto: archiv Zdeňky Svobodové

O ní i těchto skalách jsme již psali ve druhém díle tohoto seriálu. My se vydáme cestou vpravo po částečně zpevněné cestě. Asi po 300 metrech se po levé straně objeví chráněná třešeň ptačí s označením a za ní na stromech zelená značka. Přibližně o 400 metrů dále po levé straně v mírně pravotočivé zatáčce s řidším lesem se ve stráni objeví první kameny Pečínkovy skály, viditelné z cesty. Skála dostala jméno podle pytláka Pečínky, který si zde v malé jeskyňce i různě v puklinách ukrýval svůj lup. V zadní části mezi skálou trčí do výšky jako had zakroucené torzo suchého stromu. Proti slunci ze spodu vypadá zase jako černý pravěký ještěr, vztyčený na zadních nohou. Když budeme pokračovat dál po zelené, dostaneme se zanedlouho na rozcestí pod hrad Cimburk. Od Pečínkovy skály se však můžeme vydat po lesní pěšině na blízkou louku na Vršavě a při kraji lesa se dostaneme vlevo zpět k našemu rozcestí.

Zdeňka Svobodová, Zdeněk Basovník

Související článek:

Tip na výlet: chřibské skály XI. Zikmundova skála

Texty již dříve uveřejněné a týkající se chřibských skal najdete vpravo nahoře v oddíle Související články

10.5.2008 VSTUP DO DISKUSE
Trenér 1. FC Slovácko Michal Kordula (vpravo).

Slovácko trápí produktivita. Problém chce vyřešit na Dukle

Ilustrační foto.

Měli zpronevěřit evropské dotace, za to můžou dostat i tři roky vězení

Představujeme prvňáčky ze Základní školy v Hradčovicích

Ojedinělý seriál Deníku Naši Prvňáci pokračuje dalším dílem.

Při Ovarové serenádě nebyla nouze dobroty z pašíků

FOTOGALERIE / Areálem Madis relaxačního centra ve staroměstské Kosmově ulici se v sobotu odpoledne mísily vůně zabijačkových dobrot. Při 12. ročníku Ovarové serenády si měli návštěvníci na čem pošmáknout.

Jan Juroška: Výsledkově se nám nedaří. Věřím, že se odrazíme na Dukle

Trochu netradičně, už zítra, hraje Slovácko další ligový zápas. Prohru z Brna může napravit v předehrávce 11. kola na pražské Julisce. Právě z Dukly Praha přišel v létě do Uherského Hradiště fotbalový univerzál Jan Juroška.

V Kudlovicích ochutnávali domácí štrúdly a likéry

Především k setkání, pobavení, prohloubení sousedských a mezilidských vztahů uspořádala v sobotu kudlovická organizace Českého svazu zahrádkářů II. ročník Koštu domácích likérů a štrúdlů.