Mineme hájenku, za níž je před ohybem silnice rozcestník a naše tříkilometrová trasa po červené značce směr Buchlov kámen. Zde v ohybu silnice můžeme též zaparkovat auto. Značená cesta nás vede rovně do lesa na zhoršenou asfaltku, která se po pár stech metrech změní na nezpevněnou cestu. Po dvou kilometrech dojdeme k rozcestí. Dáme se po silničce vpravo, mineme farmu Zikmundov, dřív nazývanou Dvorek. Za farmou se nám objeví po pravé straně louka pod lesem, zvaná Hříběcí. Na jejím horním konci se dáme vpravo při kraji lesa s příkrým stoupáním a asi po 200 metrech přijdeme k altánku, za nímž pár kroků v lese je naše skála. Můžeme sem přijít i od Starých Hutí 1,5 km po žluté. Značení začíná u posledního stavení vesnice, kde navazuje na zahrádky. Stoupáme vzhůru částečně úvozovou cestou, dále přes lesík, kde přejdeme vpravo na rozcestí se značkami. Odtud cesta vede při louce okrajem lesa vzhůru, kde les louku pod vrcholem uzavírá. Přijdeme k altánku, za nímž je cíl naší cesty.

Buchlov kámen je 12 metrů vysoké skalisko ukryté v okraji lesního porostu u Hříběcí louky s altánkem a rozcestníkem turistických cest, směřujících k Vlčáku, Salaši, k rozcestí Nová Louka, k osadě Chabaně, k Břestecké skále i již popsané cestě od Buchlova a Starých Hutí. Nedaleko od skaliska, severním směrem, se nachází ještě drobnější skalní útvar zvaný Malý Buchlovský kámen. Dá se říct, že je zde ráj pro turisty jak pro pěší, cyklisty, běžkaře i jezdce na koních. Cesty jsou však nezpevněné a sjízdné pouze za suchého počasí. Pro milovníky jezdectví na farmě Zikmundov je možné si zapůjčit i spolehlivého koně na vyjížďky po některých z těchto tras. Je zde přece krásná příroda s loukami, na nichž se pasou koně i ovečky. V zimě, jakmile napadne sníh, je Buchlovský kámen nejlépe viditelný. Když sníh zmrzne na větvičkách stromů a vytvoří z nich bílé krajky, kámen dostane zvláštní kouzlo s nádechem tajemna. A právě dnes vám nabízíme jeden z nevšedních pohledů na Buchlov kámen z koňského hřbetu.

Zdeňka Svobodová, Zdeněk Basovník

Přečtěte si také:

POVĚST: Mlýn pod Buchlovem kamenem

Texty již dříve uveřejněné a týkající se chřibských skal najdete vpravo nahoře v oddíle Související články