Pod ním dole je studánka s posezením. Vyšplháme se nad lom, kde začínají první skály hřebene, který se táhne asi půl kilometru směrem na jihovýchod. Držíme se vyšlapaných cestiček a hřebene. Nemůžeme zabloudit, po pravé straně máme stále silnici ke Koryčanům. U poslední skály před sebou uvidíme asfaltovou cestu a ve stráni v řídkém bukovém lese další zajímavou skálu, kterou svým kmenem obepíná mohutný strom. Odtud je nádherný výhled na Koryčansko. Hřeben asi po 200 metrech zakončuje menší skalka s dalším zajímavým stromem. Vyrůstá přímo ve skále. Odsud se dáme vpravo dolů a narazíme na rozcestí tří lesních cest u silnice ke Koryčanům. Pokud chceme, dáme se prostřední cestou směrem na Vršavu.

Půjdeme ke staré aleji, která nás zavede k bývalé hájence, v níž je hezké posezení. V letních měsících na okolních loukách vykvétají nádherně modré hroznovité květy lupiny, která se zde kdysi pěstovala v zahradách.

Vrátit se můžeme po zelené značce směr Cimburk. Za alejí sejdeme vlevo a po značce se dostaneme na zpevněnou cestu, kde značka odbočuje vlevo. My se dáme doprava. U cesty je opět zajímavý strom – třešeň ptačí – je označena. Po 100 metrech je odbočka ke studánce. Vrátíme se na cestu a dostaneme se opět na rozcestí u silnice ke Koryčanům. Serpentiny silnice se dají i zkrátit po chodníčcích. A právě za nimi se nám stalo něco neočekávaného. Přes silnici začalo přebíhat stádo asi patnácti divokých prasat. Mohla být od nás jen asi 20 metrů a mířila směrem ke skalám. Nezmohli jsme se ani vzít do rukou fotoaparáty, jen jsme hleděli na tu přehlídku bachyň a kanců. Psi byli uvázaní na vodítku, ale ti nás poslouchají a neběhají za zvěří, proto je míváme v lesích na volno, ať si taky užijí volnosti.

Zdeňka Svobodová, Zdeněk Basovník

Související článek:

Tip na výlet: chřibské skály I. Malá a Velká Lipová

Texty již dříve uveřejněné a týkající se chřibských skal najdete vpravo nahoře v oddíle Související články