Úředníky „rozhoupala“ snaha členů osadního výboru, kterým se podařilo přesvědčit k odprodeji vlastníky dotčených pozemků. Rekonstrukce vozovky umožní i výstavbu nových rodinných domů.

Radní se snažili majitele pozemků přesvědčit 5 let

Majitele pozemků, na kterých silnice leží, radnice už několikrát oslovila. Pokaždé však jednání vyšla do ztracena. Zatím tak město nevlastní ani metr čtvereční půdy, po níž vede cesta. „To se ale změnilo potom, co jsme před nedávnem obešli se zastupitelem vlastníky osobně. Na prodeji se nám s nimi podařilo dohodnout. Druhou dohodu s luhačovickou farností, které patří celá polovina půdy, úspěšně uzavřel místostarosta Antonín Juriga,“ popsal předseda brodského Osadního výboru pro Těšov a Újezdec Jiří Doležálek.

Bez vykoupených pozemků se radní nemohli pět let hnout z místa. Opravu navíc komplikovalo množství potřebnějších investic. „Peníze jsme museli dávat do jiných lokalit ve městě, které byly horší než Losy. Momentálně už ale rekonstrukce ulice patří mezi priority. Doufám, že s pracemi začneme už v příštím roce,“ potěšil obyvatele ulice brodský místostarosta Pavel Josefík. Pod novou silnicí dělníci zavedou také inženýrské sítě, které umožní vznik nových rodinných domů v přilehlém okolí.

Náklady na opravu zatím nedokáží zástupci města odhadnout. Částka by však díky délce vozovky neměla být extrémně vysoká.

Osadní výbory sází na osobní kontakt s lidmi

Efektivita osadních výborů se neprojevila pouze v Těšově. Městská část Havřice si před časem připsala neméně důležitý úspěch. Tamním obyvatelům se podařilo výrazně urychlit výkup pozemků potřebných k rekonstrukci nebezpečné křižovatky u brodského motorestu Pepčín.

„Nejdůležitější je přímý kontakt s lidmi. Chovají se úplně jinak, když za nimi s nějakou žádostí přijdeme osobně a promluvíme si. Takového přístupu se jim od úředníků nedostane. Se svými problémy také raději přijdou za mnou než na radnici. Jsem vlastně takovou spojkou mezi lidmi a městem,“ míní předseda Osadního výboru pro Havřice Patrik Kunčar.