Ten původní byl navíc ve velmi špatném stavu, proto Ředitelství silnic Zlínského kraje v červnu začalo s výstavbou nového. „Most byl v havarijním stavu. Jeho zatížitelnost byla omezena na osm tun, jediné vozidlo dvacet čtyři tun. Z jedné strany byla klenba z bezpečnostních důvodů podepřena provizorní dřevěnou konstrukcí,“ uvedl Radek Berecka, provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje.

Přestože měl být nový most, který se stavěl v blízkosti původního, v provozu už po prázdninách, nakonec se lidé dočkali až v listopadu. Práce totiž provázely problémy, takže se vše o dva měsíce protáhlo. „Do stavby neustále prosakovala spodní voda. Proto bylo nutné nejdříve vybudovat pažicí stěnu z ocelových štětovnic,“ vysvětlil Berecka.

Jak dále informoval, stavbaři použili stavební technologie tubosider. „Do koryta potoka byla umístěna elipsovitá roura z vlnitého plechu o šířce čtyři metry, výšce 3,4 metru a délce 37 metrů. Ta se zasypala štěrkopískovým materiálem. Na povrchu vznikla sedm a půl metru široká vozovka z asfaltobetonu,“ pokračoval Berecka.

Přestože původně ŘSZK počítalo s výší rozpočtu na výstavbu nového mostu v hodnotě 8,4 milionu korun, konečná cena byla o tři sta tisíc vyšší.

Díky napojování mostu na vozovku se v úseku také zkomplikovala doprava. „Auta mohla projíždět střídavě jen jedním pruhem, všechno řídil semafor. Ale protože u nás není zas až tak velký provoz, pro řidiče to neznamenalo velkou časovou ztrátu,“ řekl starosta Osvětiman Otakar Berka, podle kterého je nový most, jenž je širší než předchozí, bezpečnější.

Že stavba dopravu příliš nebrzdila, potvrdila i obyvatelka městyse Hana Cveková. „Autobusy sice musely čekat, ale vždy šlo spíš jen o několik minut. Nebylo to velké zdržení,“ poznamenala Cveková.