„Přestože jsem dodnes na kraji působil v ekonomické a rozvojové oblasti a budu v mé práci dále pokračovat, rozhodně jako společné téma vnímám problémy infrastruktury a dopravy. Konkrétně je to pak výstavba proslulé D55, která sice není v kompetenci kraje, ale je na hejtmanovi za ni lobovat a připravovat podmínky tak, aby se s ní zbytečně neotálelo," sdělil starosta Ostrožské Nové Vsi Pavel Botek.

Konkrétnější představu o tom, co je potřeba z hlediska dopravních spojení ve Zlínském kraji udělat, má starosta Vlčnova Jan Pijáček. „Byl bych spokojen, kdyby se za ty čtyři následující roky podařilo na kraji prosadit formu jednotných jízdenek v různých veřejných dopravních prostředcích. Taková forma cestování se úspěšně uchytila v jiných krajích, a přestože má naše oblast infrastrukturu velmi specifickou, byl by to krok směrem dopředu," popsal své priority v krajském zastupitelstvu Jan Pijáček, který by rovněž nepodceňoval ani investice a další výstavby cyklostezek, které jsou na Slovácku velmi populární.

Krajskou dopravou se dlouhodobě zabývá také Josef Bazala, jehož představy o přednostních projektech jsou však odlišné. „Vím, že Zlínský kraj trápí propojenost veřejné dopravy. I proto se už po nějaký čas zasazuji jak za návaznost autobusových spojů na vlakové linky, tak o budování kapacitně dostatečných parkovišť u vlakových nádraží," zauvažoval starosta Starého Města o největších nedostatcích.

Doprava dlouhodobě trápí Kunovice, takže nepřekvapí, že její řešení je i jednou z priorit pro starostku Ivanu Majíčkovou. „Jak jsem deklarovala ve volební kampani, budu se snažit, aby se kraj dopravou v Kunovicích více zabýval, protože si myslím, že i tento problém spadá na hlavu Zlínského kraje, a ten by se měl snažit vše co nejdříve vyřešit. Mimo to jsem však byla v minulém období předsedkyní krajského výboru pro vzdělání a zaměstnanost. Touto oblastí se hodlám zabývat i nadále," zdůraznila.

Na investice do Uherského Hradiště se zase hodlá zaměřit jeho starosta Stanislav Blaha. „U nás máme mnoho důvodů, proč potřebujeme, aby spolupráce s krajem byla bezproblémová. Dlouho již mluvíme o napojení Hradiště na obchvat či opravě budovy věznice nebo Základní umělecké školy v Uherském Hradišti. Ve všech těchto projektech nicméně budeme na městě potřebovat součinnost s krajem," dodal Stanislav Blaha.