Spíše odpůrcem sociálních sítí je pouze Josef Bazala ze Starého Města

„Je to pro lidi asi nejjednodušší typ komunikace, uvidí mě na ulici a napadne je, že se mnou potřebovali mluvit nebo by se mi o něčem chtěli zmínit," popsala své zkušenosti Hana Příleská. Jediné dvě ženy vedoucí města na Slovácku se shodly na tom, že osobního kontaktu využívají spíše starší obyvatelé. Ale podle zkušeností z Kunovic je rozdíl, pokud je osobní setkání naplánované ze strany radnice, nebo jde spíše o náhodné setkání. „Loni jsme pořádali akce Na kafíčko se starostkou, kde mohli lidé říct, co je trápí. Letos jsme je už neobnovili, nebyl o ně zájem," prozradila Ivana Majíčková. Lidem se snaží kunovická radnice ale vycházet vstříc i nadále. Nově od letošního roku dostávají všichni obyvatelé městský zpravodaj až do schránek, na žádost také například posunuli hlášení městského rozhlasu až na 18 hodin, kdy je už většina lidí doma z práce.

Co se týče moderních způsobů komunikace, jako jsou webové stránky nebo Facebook, nebrání se starostka Kunovic ani tomu. „Máme nové internetové stránky, je tam rubrika Napište nám a příspěvky lidí mi chodí přímo na e-mail," prozradila Ivana Majíčková. Dodala, že Facebook je určitě zajímavou možností komunikace pro mladé, kteří tak mohou vyjádřit svůj názor.

V Uherském Ostrohu používají facebookové stránky především k prezentaci obce, ale jak Hana Příleská říká, je to efektivní a rychlá možnost komunikace. Velmi aktivní jsou na webu starostové Bojkovic a Hluku. Petr Viceník, starosta Bojkovic, začal se speciální facebookovou stránkou před dvěma roky.

Anketa o jméno náměstí

„Na Facebooku máme více než sedm set aktivních lidí, kteří mi i prostřednictvím něj sdělují různé problémy," uvedl Petr Viceník. Na profilu Pište starostovi se tak Bojkovičané dozvědí nejen o aktuálním dění v obci, ale mohou si i postěžovat nebo hlasovat v anketách. V poslední době se tam například objevila možnost vybrat si název nového náměstí. Kladně jeho snahy hodnotí také Bojkovjané. „Je vidět, že se pan starosta snaží věnovat lidem i na sociálních sítích, bravo," pochválila Petra Viceníka Romana Chmelinová. Lidé tam upozorňují i na problémy, například Katka Bobčíková zmiňuje pobíhající psy. Podobnou stránku zřídil na začátku letošního roku i hlucký starosta Martin Křižan. Přiznal, že není zastáncem Faceboooku, ale tato komunikace se zatím osvědčila. „Profil Zeptejte se starosty vznikl na podnět lidí i strany, kterou ve vedení města zastupuju. Otevřeli jsme tak více radnici, je to moderní způsob komunikace," sdělil Martin Křižan. A Hlučané se novinky chytili, každý měsíc musí starosta odpovídat na řadu dotazů z různých odvětví. „Pane starosto, prosím o zvážení umístění zpomalovacích retardérů na ulici Družstevní I. Umístění značky s nižší rychlosti moc neřeší… Nejen, že se tady na motorkách prohání kluci, ale i auta zde jezdí nepřiměřenou rychlosti. Znepokojuje mě to především jako matku malého dítěte," požádala o řešení například Gabriela Michalčíková prostřednictvím Facebooku.

Naopak spíše odpůrcem takové komunikace je starosta Starého Města Josef Bazala. „Závažnější problémy by se měly řešit osobně. V internetové komunikaci se často objevují různé útoky a vulgarismy. Kdokoli za mnou může kdykoli přijít osobně, pokud má nějaký problém," prozradil Josef Bazala.

Fórum skončilo v roce 2011

Dvě největší města na Slovácku se nebrání žádnému druhu komunikace. „I přes plný kalendář se snažím osobně přijmout každého, kdo o to požádá, a vyslechnout jeho problémy. Na sociálních sítích komunikuji zcela běžně," nechal se slyšet Stanislav Blaha, starosta Uherského Hradiště. Názory obyvatel zjišťují například anketami, diskusní fórum na webových stránkách není. V Uherském Brodě fungovalo do roku 2011, kdy došlo k obměně webových stránek. Potom vedení města prý upřednostnilo jiné formy. „Například Facebook je pro mě standardní forma komunikace, navíc mám každé pondělí vyhrazenou ‚Hodinu pro veřejnost' bez nutnosti objednání," řekl starosta Uherského Brodu Patrik Kunčar.