Právě v sobotu totiž začala nová sezona tamního muzea, a to už čtyřicátá. Na travnaté ploše však byly k vidění i vojáci v uniformách, ale také zbraně všeho z dvacátého století. A nechyběla ani pravá polní kuchyně, v níž se podával guláš nebo třeba langoše. 

Zdroj: Youtube

Letecké muzeum Kunovice Město Kunovice je už několik desetiletí neodmyslitelně spojeno s letectvím. V polovině 30. let 20. století zde vznikl letecký závod jako pobočka továrny Avia. Během druhé světové války letecký závod sloužil k opravám letadel, po válce se tu dokonce vyráběly sportovní automobily. K nejznámějším a nejúspěšnějším letounům, které se konstruovaly či konstruují přímo v Kunovicích patří větroň L-13 Blaník, dále motorová letadla L-200 A Moravia, proudový cvičný letoun L-29 Delfín, motorový dvouplošník Z-37 Čmelák či dopravní letoun L-410 Turbolet. Plánovaná byla i výroba velkého dopravního letadla L-610, ale ve 2. polovině 90. let 20. století k tomu již nedošlo.

Po období stagnace však tradice letecké výroby v Kunovicích ožívá pod hlavičkou společnosti AircraftIndustries. Letecké muzeum představuje stroje vyrobené v kunovické továrně, ale také letouny ze zahraničí, celkem 26 civilních i vojenských strojů. Jsou mezi nimi např. Migy, Suchoje nebo Iljušiny, a také jediný vrtulník Mi-4.

S Leteckým muzeem Kunovice je spojena činnost Slováckého aeroklubu, který kromě pozorovacích letů motorovými i bezmotorovými letadly nabízí vyhlídkové lety horkovzdušným balónem, tandemové skoky padákem či možnost leteckých výcviků a paravýcviku.

Na provozu Leteckého muzeum se podílí spolu s městem Kunovice Slovácké muzeum v Uherském Hradišti a Slovácký aeroklub Kunovice.

Související Redaktor Slováckého deníku: Jak jsem poprvé v životě luxoval letadlo