V nočních hodinách a o svátcích, tedy v době nízkého provozu, je totiž semafor neustále zapnutý a nechává chodce čekat na přejití prázdné silnice desítky sekund. Netrpěliví místní však přecházejí silnici často na červenou, čímž riskují pokutu.

„Upřímně nechápu, proč je problém semafor uvést do takzvaného neutrálního stavu v období, kdy projíždí přes komunikaci pár aut do hodiny. V celém Starém Městě tak semafory u přechodů fungují, a tady nám tvrdí, že buď bude signalizace fungovat nonstop nebo ji můžeme rovnou oddělat,“ krčil rameny předseda jarošovské komise Jan Zapletal.

Výjezd ze sídliště Louky v Jarošově je prý nebezpečný.
Vybudování kruhového objezdu u Jarošova brzdí majitelé okolních pozemků

Podle něj by se tím jenom zlegalizovala praxe, jak přechod v Jarošově funguje. „Málokdo bude čekat na zelenou tehdy, když má dobrý výhled na silnici a vidí, že žádné auto ani z jedné strany nejede. S neustále fungující signalizací se však dopouští přestupku,“ vysvětlovat.

Přestože se na jednání komise Hradiště k návrhu vyjadřovalo skepticky, v současnosti nad změnou světelné signalizace uvažuje. „Požadavek projednáváme s dopravním inženýrem a příslušnými orgány. Jakmile budeme mít jejich stanoviska, seznámíme místní komisi s našimi závěry,“ dodal místostarosta Hradiště Zdeněk Procházka.

Obnovený Jarošovský pivovar otevřel poprvé své výrobní prostory a pozval do nich i starostu Uherského Hradiště Stanislava Blahu.
Jarošovský pivovar oficiálně otevřel. Do konce roku chce uvařit deset druhů piv
Ilustrační fotografie.
Audit Deníku: Inkluze ano, ale nerušit speciální a praktické školy