„Dva měsíce jsme v Jakutsku jednu L 410 testovali. Museli jsme prokázat, že tento náš stroj z Kunovic je schopen odstartovat z letiště i za extrémních teplot kolem mínus 50 stupňů, které tam tehdy panovaly. Podle předpisů se za takové zimy muselo letadlo napřed zahřívat, a tak jsme ho poctivě agregátem ofukovali,“ popisuje Srnec jeden ze svých zážitků. Vzápětí ale dodává, jak si všiml, že k vedlejšímu letadlu, které bylo staršího data, ale také kunovické výroby, přišli dva sovětští piloti s technikem. „Bez zahřívání protočili vrtule, a poté, co do sedmnáctimístného stroje nastoupilo dvaadvacet lidí, odlepili se od země a bleskurychle odletěli. Z toho plyne, že to letadlo vydrželo daleko víc, než tehdejší předpisy povolovaly,“ hodnotí Srnec kvality legendární letecké produkce z Kunovic. Nejnovější L 410 podle něj konstrukčně vychází z původní ostřílené varianty L 410 UVP, která se i se svým masivním podvozkem osvědčila v náročném prostředí už v minulosti. „To letadlo je prostě schopno si poradit i v těch kamčatských minus padesáti stupních celsia a za ty roky obchodní spolupráce se dostalo do povědomí a získalo si tam velké renomé,“ upozorňuje Srnec a dodává, že podle předpisu musí činit délka vzletové dráhy minimálně 800 metrů, skutečnost je ale podle něj taková, že L-410 je schopná na náročné a kamenité ploše přistát či se odlepit od země už na méně než na půl kilometrové vzdálenosti.
