Najdou se ale i manažeři, kteří tuto formu působení na veřejnost zavrhují.

Prosperující zavedené firmy většinou sponzorují širokou paletu aktivit. „Zaměřujeme se především na automobilový sport a lyžování. Kromě toho sponzorujeme aerobik, hokej, cyklistiku, vodní slalom a volejbal. Podporujeme i studentské akce, například projekt Zlínský pes a v menší míře i neziskové organizace,“ uvedla manažerka zlínské firmy Impromat Eva Žambochová.

Nejde jen o peníze

Formou pomoci může být i materiální dar, nejčastěji v podobě produktu nebo služby sponzorující firmy.

„Tiskneme se slevou nebo zdarma propagační materiály nebo darujeme knihy a kalendáře,“ řekla vedoucí marketingu zlínské tiskárny Graspo Adéla Vítová. I zde dominuje sport. „Již několik let přispíváme tiskem vstupenek, plakátů a katalogů k jednotlivým fotbalovým a hokejovým utkáním.

Podporujeme ale i veřejné instituce a neziskový sektor – školy a školky, organizace a ústavy pro postižené děti,“ dodala Vítová.

Sportovní sponzoring je nejrozšířenější, protože je nejvíce na očích veřejnosti. Týká se jak velkých společností působících ve městech, tak malých firem a podniků investujících do místních klubů. „Jsme mecenášem Nohejbalového klubu Climax Vsetín,“ uvedla vedoucí marketingu vsetínské firmy vyrábějící žaluzie a doplňky Servis Climax a. s. Pavlína Blažková.

Obvykle sponzorovaná aktivita souvisí i s typem podnikání. Kroměřížská společnost TipTyre prodávající pneumatiky pro sport vlastními výrobky zásobuje vybrané závodníky autokrosu.

Projev solidarity

Sponzoring je také projevem společenského cítění sponzorujících subjektů. Některé firmy se soustředí pouze na neziskovou oblast.

„Každoročně dáváme peníze na charitativní účely, například Fondu ohrožených dětí,“ tvrdil jednatel vsetínské společnosti prodávající kancelářský nábytek Mercury Star Jan Doucha.

Některé firmy však tuto formu marketingové komunikace nevyužívají a soustředí se raději na klasickou reklamu.

„Naše firma se neustále rozvíjí, proto investujeme do účelové reklamy. Sponzorské aktivity zatím neplánujeme,“ vysvětlila asistentka ředitele kroměřížské firmy zabývající se prodejem softwaru a strojírenstvím Nextnet a. s. Monika Cholastová.

 

ZDE>SI TAKÉ PŘEČTETE DALŠÍ AKTUÁLNÍ ZPRÁVY ZTÝDENÍKU SLOVÁCKÉ NOVINY