„Návštěva Muzea zemědělské techniky v Hošticích odstartovala celodenní program poslední květnové soboty našeho spolku. Pak jsme se vydali přes Bunč na Kroměřížsku do poutního Velehradu a biocentra Živá voda na Modré. V autokempu Buchlovice-Smraďavka jsme program našeho výletu zakončili,“ popsal sobotní veteránskou akci vedoucí spolku Ozubená kola Ondřej Šeda alias Bobule, majitel historické Škody Octavie Spartak 440, rok výroby 1956.

„Každý rok zvolím jinou trasu po pamětihodnostech Moravy, kterou držím před členy přísně pod pokličkou. Pomyslnou tečkou za sobotním setkáním krásných historických aut byl pro naše členy autokvíz v kempu na Smraďavce a udělení Putovního poháru Ozubených kol,“ řekl Ondřej Šeda.

Putovní pohár si domů odvezli manželé Žemčákovi z Kožušic.

Členové klubu Ozubená kola se před velehradskou radnicí shodli na tom, že raritou mezi historickými vozidly, jichž jsou majitelé, je auto corgi tyos ford consul cortina super estate v provedení kombík.

„Vůz byl vyroben v roce 1963 a premiéru měl 1. března 1963 na Autosalonu v Ženevě. První měsíc se vyrobilo 35 vozů tohoto provedení. Auto, které jsem přivezl před třemi roky z Anglie, je jediné tohoto druhu v Česku a jedno ze tří na světě,“ svěřil se hrdě jeho majitel Vladimír Topinka z Brna.

Dodal, že druhé auto zmíněného typu je v žalostném stavu někde v Anglii a o třetím se nic bližšího neví.