V klenutých chodbách historického komplexu rozprostřelo své propagační stánky více než třicet subjektů z řad podnikatelů, řemeslníků i samosprávných institucí. Pozvání přijali i hosté ze slovenského regionu Záhorie.

„Akce je určena všem lidem, kteří chtějí strávit dovolenou na Slovácku. Aby věděli, co doma mají, a nejezdili zbytečně někam jinam," prohlásil tajemník pořádajícího Regionu Slovácko Josef Hapák.

Podle něj se turismu na jihovýchodní Moravě v posledních letech daří, přestože přesné statistiky návštěvnosti regionu nemá k dispozici. „Třeba v uherskohradiš­ťském informačním centru vzrostla návštěvnost o několik tisíc lidí, na Baťově kanále se dokonce počítá v desítkách tisíc. Myslím, že na tom nejsme nejhůř," dodal Josef Hapák.

Jeho slova dokumentuje fakt, že na období letošního červencového cyrilometodějského výročí jsou již rezervovány veškeré ubytovací kapacity v třicetikilo­metrovém okruhu kolem Velehradu. Právě známé poutní místo je spolu s hradem Buchlovem a zámkem v Buchlovicích zaručenou stálicí, která na Slovácko turisty táhne. Region chce cestovatele lákat i na novější turistické cíle, jakými jsou archeoskanzen s vodním muzeem v Modré nebo hradišťská jezuitská kolej s Galerií Joži Uprky.