„Nových aut na Uherskohradišťsku přibývá, vozidla oblíbená v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století končí na vrakovištích,“ potvrdil vedoucí dopravního inspektorátu v Uherském Hradišti Josef Hnilička, podle kterého lidé nejčastěji odhlašují z registru motorová vozidla jako škoda 105, 120 a favorit. Zodpovědnější řidiči svoje vysloužilé plechové kamarády nechají ekologicky zlikvidovat. Ti méně důslední je odstaví za stodolu či jiné nedůstojné místo, kde po čase zarostou kopřivami. Někteří své, většinou už značně korodující, automobily dokonce věnují.

„Pokud majitel svoje auto dá například hasičům, kteří na něm provádí ukázky hašení, může si způsobit problémy,“ řekl Hnilička. I když totiž auto už fyzicky neexistuje, jeho majitel je stále veden v registru vozidel. „Tím, že se vozu vzdal ve prospěch jiných, doklad o ekologické likvidaci už nikdy nezíská,“ upřesnil Hnilička. Staré škodovky se pomalu, ale jistě spějí k tomu stát se veterány. „Aby mohlo být vozidlo považováno za veterána, musí být starší třiceti let,“ informoval Hnilička, který však dodal, že historickým autem se letitý vůz nestane automaticky, ale až poté, co jej jako veterána uzná příslušná komise.

„Naši žlutou stopětku jsme nechali nedávno zešrotovat. Měli jsme ji víc než dvacet let, ale její technický stav už byl špatný. Také kvůli bezpečí rodiny jsme se pořídili skoro nového renaulta,“ vysvětlila důvod výměny starého auta za nové Dagmar Holasová z Uherského Ostrohu. Přestože i desítky let pamatující škodovky dominují autovrakovištím, s likvidací začínají přicházet na řadu i mladší modely aut. „Máme tu i několik peugeotů a fordů, které byly v provozu většinou od roku 1990 až 1994,“ sdělil pracovník autovrakoviště ve Starém Městě Miroslav Tomaštík. Motorových i nemotorových vozidel jezdí na Uherskohradišťsku pětasedmdesát tisíc, přičemž k největšímu nárůstu jejich počtu došlo údajně v roce 2006.