„Důvody porušení konstrukce stěny nám v tuto chvíli nejsou zcela známé. Po rozebrání částečně zborcené zdi zjistíme příčinu tohoto zborcení,“ řekla mluvčí společnosti Iveta Štočková.
Podpůrná gabionová stěna, kterou tvoří kameny v drátěných koších, začala měnit tvar. „To mohlo způsobit více aspektů. Dodavatel naši výzvu k opravě přijal a teď vyměňují některé kameny, protože je možné, že tam byl v té době podíl těch nevhodných,“ vysvětlil ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. Stavba je ještě v záruční době, proto podle něj bude veškeré náklady na opravu stěny platit Eurovia. „Opravě v současné chvíli věnujeme maximum úsilí tak, aby opravné práce probíhaly co nejkratší dobu,“ ujistila Štočková. Výměna by měla být hotová před zimním obdobím, tedy do konce září.

„Stěna by pak měla být v takovém stavu, aby vydržela nejen v záruční době, ale také celou dobu své životnosti,“ sdělil provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka. Rekonstrukce stěny však komplikuje provoz na spojnici mezi Bojkovicemi a Záhorovicemi. „Na silnici je zúžení na docela nepřehledném místě těsně za horizontem, když se sjíždí do Záhorovic. I přes sníženou rychlost je to podle mě docela nebezpečné,“ konstatoval Zdeněk Kučera, který po silnici projíždí denně. Jeho slova potvrdila starostka Záhorovic Jana Šašinková. „Ano, jde o dopravní komplikaci. Jízdní pruh od Bojkovic na Záhorovice je v délce asi sedmdesáti metrů zúžený a je tam umístěno přechodné dopravní značení. Přesto se dá jezdit oběma směry. Zúžení je plánováno od 25. července do 30. srpna,“ doplnila Šašinková.

Oprava silnice v tomto úseku i se zajištěním svahu byla dokončena v roce 2005 a stála více než čtyřicet devět a půl milionu korun.

Jitka Cilečková