„Už ve zprávě o činnosti rady města ze dne 9. června se mluví o doporučení zastupitelstvu nevyhovět požadavku občanů z Rybáren. Podle mého mínění to může být indicie, která předznamenává, že představitelé města o změně svého postoje neuvažují,“ poznamenal k problematice Seďa.

Obyvatelům Rybáren, kteří dokonce sepsali petici se 130 podpisy, jde o zachování kostkového povrchu v jejich čtvrti. Radní ale navrhují živičný materiál ve většině opravovaných úseků a mají i vítěze výběrového řízení, který má práci provést. Rekonstrukce povrchu je přitom nezbytná. Provoz ho totiž poškodil natolik, že připomíná tankodrom.

„Námi navrhovaná varianta je, pokud se týče údržby, hlučnosti a jízdních vlastností, výhodnější,“ argumentoval místostarosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský.

Zástupci města tvrdí, že případné vyhovění požadavku obyvatel Rybáren by vedlo k novému výběrovému řízení, které by mohlo výslednou cenu za rekonstrukci vyšroubovat nad investici šesti milionů korun. V takovém případě by, dle jejich názoru, mohl vítěz výběrového řízení po městu vymáhat odškodnění. Lidé z Rybáren tvrdí, že radní dělají vše pro to, aby s nimi nemuseli jednat.

„Od odeslání naší petice jsme se s nimi sešli jednou, a to před několika měsíci. Přednesli jsme své požadavky a zástupci města nám slíbili, že zváží všechny varianty. Věřím, že uspějeme,“ netají svůj optimismus jeden z iniciátorů petice Petr Möller, který však zároveň připomněl i své rozčarování nad mizivou komunikací ze strany radních. Starosta města ale podporuje živičnou variantu. „Rekonstrukci bychom chtěli zahájit na podzim, tento termín mohou zhatit případná odvolání,“ poznamenal starosta Uherského Hradiště Libor Karásek.

Související články:

Silnice bude, slíbili radní

Rybárny: zuří válka o kostky