Středová čára a krajnice jsou také málo vidět, především za špatného počasí. To jsou slova řidičů, kteří tudy dennodenně projíždí.

„Patníky na kraji silnice jsou naprosto slepé. Nevím, čím je to způsobeno, že by špínou?“ klade si otázku Jaroslav Krasněc. Poukazuje také na slabou viditelnost bílých čar na vozovce. „Řidiči, ukaž, co umíš, až padne mlha a ty se budeš držet pomyslného středu vozovky, neboť na krajnici neuvidíš a protijedoucí pojede tak jako ty. To by Správu silnic položilo na lopatky, těch pár desítek tisíc, aby označili silnice řádně, tak jak to bylo kdysi,“ přemýšlí Krasněc dál. Ředitelství silnic Zlínského kraje se brání, že značení na silnici obnovuje pravidelně. „Obnova vodorovného značení, to znamená středových čar, se pravidelně provádí ve dvouletých cyklech. Pokud bude zjištěna špatná viditelnost těchto čar a pokud počasí dovolí, obnovu provedeme ještě letos, v opačném případě až v jarním období,“ uvedla Ladislava Uhlíková z Ředitelství silnic Zlínského kraje.

Která je horší?

Starostovi Dolního Němčí Františku Hajdůchovi dělá starosti spíše silnice ve směru z jeho obce na Nivnici, která je podle něj v mnohem horším stavu než ta na Slavkov. „Silničáři nedávno zpevňovali krajnice a likvidovali velké díry, ale vozovka potřebuje větší úpravy. Toto je jen na chvíli a čeká nás navíc zima,“ poznamenal starosta s tím, že podle něj je právě tato cesta úzká a vzhledem k jejímu stavu i nebezpečnější. Výhledově má dojít k opravám obou komunikací. Prvořadá je ale ta nivnická, která je už zařazená i na seznamu oprav Zlínského kraje a obec s ní výhledově počítá. „Přesná data ale ještě nemáme. V budoucnu Správa a údržba silnic Slovácka určitě opraví i silnici na Slavkov, ale to je ještě daleko,“ uvedl Hajdůch.