„Obousměrně zprovozněný úsek křižovatky bude sloužit jako bypass za uzavřenou silnici I/50. Během uzavírky I/50, která bude trvat zhruba rok a půl, vybudujeme mimoúrovňovou křižovatku s několika mostními objekty,“ řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve Zlíně Karel Chudárek.
Na stavbě budoucí dálnice D55 mezi Babicemi a Starým Městem podle něj vznikají celkem tři mimoúrovňové křižovatky, které budou sloužit jako napojení silnic I/55 a I/50 na dálnici D55.
Letos v lednu zahájilo ŘSD přípravné práce na stavbě navazujícího čtyřkilometrového úseku dálnice D55 mezi Moravským Pískem a Bzencem na Hodonínsku.Budované úseky dálnice D55 odvedou tranzitní dopravu ze silnice I/55 i ze silnice II/427.
Po kompletní dostavbě v budoucnu D55 propojí střední, jihovýchodní a jižní Moravu. Dlouhá bude zhruba 100 kilometrů, u Břeclavi se napojí na dálnici D2.
Plán výstavby dálnice D55
Obchvat Otrokovic na Zlínsku: otevření koncem září 2021
Babice – Staré Město: zahájení stavebních prací v říjnu 2020, předpokládané uvedení do provozu v roce 2024
Staré Město – Moravský Písek: 8,8 km, zahájení stavby v roce 2021, předpokládané uvedení do provozu v roce 2024
Moravský Písek – Bzenec: zahájení stavby v roce 2021, uvedení do provozu v roce 2024
Bzenec – Bzenec-Přívoz, včetně mostu přes železnici: zahájení stavby v roce 2029, uvedení do provozu v roce 2031
zdroj: ŘSD ČR