„Letní slevy jsme zahájili již v červnu, nyní dosahují až 75 procent,“ informovala mluvčí obchodního řetězce Tesco Eva Karasová. Ty se týkají především výrobků, které jsou potřebné o prázdninách a na dovolenou. „Zákazníci mohou v našich prodejnách za snížené ceny nakoupit oděvy, zavazadla, kola, bazény, zahradní nábytek, vybavení pro kempování a grilování nebo klimatizace a ventilátory,“ vyjmenovala Karasová. Slevy jsou podle jejích slov u zákazníků stále oblíbenější, protože počet nakupujících v období sezónních výprodejů stoupl o pětadvacet procent.

„Od začátku července vyprodáváme zahradní nábytek, také starší modely matrací, přikrývek, polštářů a textilií,“ sdělila manažerka prodeje a marketingu společnosti Jysk Eva Vyhanová, jejichž až sedmdesáti procentní slevy přilákaly do obchodů výrazně více zákazníků. Avšak zákazník může i v letních výprodejích nakoupit nekvalitní zboží. „Často se stává, že je spotřební zboží ve výprodeji právě kvůli nějaké vadě, na kterou však musí být spotřebitel upozorněn,“ upozornil mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Jan Mišurec.

Větší problém ale podle něj spočívá s tom, že prodejce může zmást zákazníka upozorněním na slevu, kdy zboží označí visačkou s nápisem například mínus třicet procent, ale už neudělá změnu na samotné etiketě. „Spotřebitel potom neví, kolik zboží opravdu stojí a zda-li cenovka, která zrovna na zboží je, je už po slevě nebo před slevou. Zboží musí být vždy označeno novou cenou a přeškrtnuta stará cena,“ konstatoval Mišurec. Zákazník totiž není povinen chodit po obchodě, hledat prodavačku a ptát se na cenu nebo si ji počítat na kalkulačce. „Sice jsem si před nedávnem koupila boty s letní slevou, ale sezónní výprodeje obvykle nevyhledávám,“ vyjádřila se Kristýna Uhrová z Ostrožské Lhoty.