Podle Lucie Trubelíkové z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR jsou vozy údržby ve Zlínském kraji opět v pohotovosti, připraveny předcházet kluzkým silnicím.

„Veškerá zimní technika, kterou máme pro údržbu dálnic a silnic I. tříd k dispozici, je v plné pohotovosti," poznamenala mluvčí.

„Silnice je nutné chemicky ošetřit s dostatečným předstihem, abychom vzniku ledovky předešli. Například minulý týden, kdy v noci z neděle na pondělí Česko potrápila ledovka, byly všechny naše sypače v terénu už od nedělního rána. Dnes bude postup v souvislosti s varováním Českého hydrometeorologického ústavu před tímto nebezpečným jevem obdobný,“ sdělil Key Account Manager společnosti AVE CZ odpadové hospodářství Tomáš Kulhánek, která pro ŘSD smluvně zajišťuje údržbu komunikací I. tříd a dálnice D55 ve Zlínském kraji.

Spotřeba soli je nadprůměrná

Letošní zima je pro zajištění sjízdnosti dálnic a silnic I. tříd ve Zlínském kraji náročnější, než ty v předchozích letech.

„V loňském roce jsme například za celou zimní sezónu ve spotřebovali 1470 tun soli. Letos jsme od začátku listopadu v rámci zimní údržby využili 3800 tun soli, a to zima ještě nekončí,“ shrnul Kulhánek.