„Cesta mně normálně trvá asi dvacet minut, teď to bude mnohem déle. Po silničkách přes Jalubí a Traplice se asi dát předjíždět nebude. V Huštěnovicích ale byla oprava nutná, jsou tam výmoly a koleje. Jen když už kvůli tomu dělají takové manévry, mohli opravit rovnou celý úsek, až po Spytihněv,“ podotkl Šedý.

Je jedním z dvanácti tisíc šoférů, kteří za den Huštěnovicemi projedou. Od pondělí 19. září až do půlky listopadu však bude průtah obcí zcela uzavřen. „Kvůli nedostatečné šířce vozovky stavebníci nepřistoupili na možnost částečné uzavírky. Neumožnil by to ani rozsah prací při kompletní výměně konstrukce vozovky včetně části podloží. Kopat se bude až metr hluboko,“ informovala mluvčí Zlínského kraje Gabriela Sýkorová Dvorníková.

V první fázi rekonstrukce se bude v Huštěnovicích opravovat úsek od staroměstského konce po křižovatku na Sušice. První etapa by měla trvat do 15. října a osobní auta budou staveniště objíždět jednosměrně přes Jalubí, Traplice a Sušice, v obou směrech potom přes Bílovice, Topolnou a Napajedla. Ve druhé etapě, která potrvá do poloviny listopadu, pak už jalubská varianta nebude možná.

Pro vozy nad tři a půl tuny platí po celou dobu jednosměrné objízdné trasy Uherské Hradiště Bílovice Březolupy Březnice Zlín a Zlín Otrokovice Napajedla Topolná Bílovice Uherské Hradiště (viz mapka na straně 5).

Řidiči se proto musí v následujících měsících obrnit trpělivostí. Čeká se zejména kolaps na uherskohradišťské hlavní křižovatce, mnohaminutová zpoždění autobusů a kolony plné kamionů.

Na nejvytíženějších hradišťských křižovatkách proto budou provoz řídit dopravní policisté.

„Řidiči by měli důsledně dbát jejich pokynů, které jsou nadřazeny barvám na semaforu. Dodržování silničních předpisů, stanovených omezení a pokynů policistů je základní předpoklad k tomu, abychom po dobu uzavírky měli na cestách co nejméně problémů,“ vyzval šoféry k ohleduplnosti uherskohradišťský policejní mluvčí Aleš Mergental. Myslí se i na bezpečnost dětí. Přechod pro chodce u jarošovské školy pohlídají strážníci, ten v Bílovicích zase policisté z hradišťského obvodního oddělení.

Trasy objížděk musí ještě definitivně schválit krajský odbor dopravy, nicméně s uvedenou verzí již oficiálně pracuje tiskový odbor kraje nebo i policie.

Nekonečným kolonám v Hradišti chtěla přitom tamní radnice předejít návrhem na změnu objízdné trasy. Kamiony by jezdily do Zlína přes Uherský Brod. Že by kraj dnes tuto variantu schválil, je ale málo pravděpodobné.

#nahled|https://g.denik.cz/62/39/infografika_objizdna_trasa_170911_denik_flash_big.jpg|https://g.denik.cz/62/39/infografika_objizdna_trasa_170911.jpg|Infografika: Objízdné trasy uzavírky v Huštěnovicích#