Opatření regulující či požadující změnu vzhledu reklamního sdělení v památkové zóně od té doby tlačí na majitele blízkých podniků, aby své poutače, vývěsky, vitríny a plachty buď úplně stáhli, nebo alespoň snížili jejich počty či jejich podobu.

Po více než dvou letech apelování městských architektů nesou jejich rady své první ovoce i na samotných domech památkové zóny.

Za příklad vkusnějšího poutání město považuje nový vzhled vchodu do pasáže Atrium.

„Předsevzali jsme si, že budeme majitele provozoven a budov přesvědčovat o tom, že méně je více. Počet opakování slova SLEVA není údernější než jeden údaj, jen způsobí, že mnohdy krásný dům, který je sám o sobě reklamou pro provozovnu, se ztrácí pod tíhou informací,“ nastínila dosavadní úspěšný postup Martina Radochová z útvaru městského architekta.

Největší redukce reklam v centru Hradiště se dočkali jeho návštěvníci na Nový rok 2018.

Právě v tu chvíli museli zmizet všechny návěsné plachty či reklamy na sloupech pod pohrůžkou pokuty až dva miliony korun.