„Zastoupení zde má na dvaasedmdesát různých firem a podnikatelských subjektů cestovního ruchu zkraje,“ informovala Helena Mráčková ztiskového oddělení Zlínského kraje. Společný stánek láká na všechny regiony Zlínského kraje, tedy Valašsko, Zlínsko a Luhačovicko, Slovácko a Kroměřížsko. „Vyhradili jsme pro ně novou čtyřsektorovou expozici Východní Morava na ploše 225metrů čtverečních svýraznější prostorovou grafikou,“ prozradila mluvčí.

Vše se odehrává pod hlavičkou vříjnu nově vzniklé Centrály cestovního ruchu Východní Moravy ve Zlíně, která kraj bude prezentovat ještě na dalších pětadvaceti výstavách a veletrzích, ztoho osmi domácích.

„Účast na všech těchto akcích přinese kraji zviditelnění, zvýšení přílivu turistů itržeb zcestovního ruchu, a tím ipodporu ekonomického rozvoje kraje,“ vyzdvihl mluvčí Zlínského kraje PatrikKamas.

Vkrajském rozpočtu se na propagaci počítá sčástkou čtyři miliony korun, ztoho 1,8milionu přímo na veletržní propagaci vprvním čtvrtletí. Oúčinnosti vynaložených peněz svědčí ivyšší návštěvnost kraje. „Oproti celorepublikovému nárůstu počtu turistů, který činí dvě procenta, jsme loni zaznamenali třiapůlprocentní navýšení,“ poukázala vedoucí zlínské centrály cestovního ruchu Dana Daňová stím, že na propagaci se ještě pokusí získat zhruba patnáct milionů zregionálních operačních programů Evropskéunie.

Aco očekává od účasti například město Zlín, které propaguje svou historii, funkcionalistickou architekturu či zámek se zoo vLešné? „Očekáváme zvýšení povědomosti oZlíně izájmu návštěvníků. Loni to bylo očtyři procenta více. Velmi důležité je také navazování nových kontaktů, například skolegy starosty či hejtmany zrůzných koutů republiky,“ poukázala primátorka Zlína Irena Ondrová.

Ktradičním vystavovatelům na veletrhu patří iakciová společnost Lázně Luhačovice. „Vposledních letech se díky minimalizaci nákladů veletrhu účastníme na společné expozici Zlínského kraje,“ uvedl vedoucí oddělení marketingu a prodeje společnosti Jiří Dědek. Podle něj je největší přínos veletrhu vtom, že přímo navážou kontakty sobchodními partnery a domluví podrobné podmínky další spolupráce. „Důležitý je také přímý kontakt sveřejností, která tak má možnost přímo se seznámit snabídkou. Pravidelně se po veletrhu stává, že registrujeme zvýšenou poptávku,“ poukázal vedoucí.

Nabídka kraje je opravdu pestrá. Nechybějí památky UNESCO a židovské kultury, moderní ihistorická architektura, lázně, unikátní vodní cesta, bohatý folklor a historie, přírodní krásy ani možnosti sportovního vyžití pro všechny. „Na tyto zajímavosti upozorňuje inový čtyřjazyčný propagační materiál Průvodce po nejkrásnějších místech Moravy a Slezska a nový web Východní Morava,“ informovala Mráčková. Hejtmani čtyř moravských krajů také podepsali memorandum ospolupráci voblasti rozvoje cestovníhoruchu.

Přečtěte si také:

Kraj nabízí turistům nový web