Přeměna železniční stanice v moderní přestupový uzel 21. století měla začít už letos v létě. Vše ale zkomplikovaly úřední průtahy. Nový termín zahájení byl stanoven na 1. března příštího roku. Terminál by pak měl veřejnosti sloužit zřejmě od léta roku 2015.

„Zdrželi jsme se na zadávací dokumentaci. Kolem dokola ji neustále připomínkovaly ministerstvo financí, ministerstvo životního prostředí a švýcarská strana. Jejich připomínky jsme museli zpracovávat, doplňovat, překládat do angličtiny a odesílat zpět," popsal podobu byrokratických procesů uherskobrodský starosta Patrik Kunčar.

Dotčené subjekty připomínkovaly například délku záruční lhůty, reference stavební firmy či její kvalifikační kritéria, mezi něž patří třeba oprávnění provádět přeložky kolejových svršků.

V současnosti je vypsáno zadávací řízení na zhotovitele terminálu. Radnice očekává, že smlouvu s vítěznou firmou podepíše v prosinci. Ani tak ale aktuální termíny zahájení a dokončení stavby nemusí být definitivní.

„V poslední době bývá u zakázek dobrým zvykem, že firmy, které neuspějí ve výběrovém řízení, se pak odvolávají k úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Jestli tedy dojde k nějakému dalšímu přezkoumávání, můžeme očekávat další zdržení v řádech měsíců," upozornil na možné pokračování komplikací starosta Kunčar.

Samotná podoba budoucího autobusovo-vlakového nádraží zůstala v projektu nezměněna. Celý prostor bude bezbariérový, úpravy se dočká nádražní budova i prostor před ní. Oblíbené lidové ornamenty na její památkové fasádě zůstanou zachovány. Uvnitř najde nově své sídlo také ČSAD.

U objektu společnosti Raciola pak vznikne parkoviště. Město navíc přikoupilo ještě sousedící parcelu. „Na této ploše počítáme s celkem devadesáti stáními pro osobní automobily," informoval vedoucí odboru rozvoje města Robert Vráblík.

Otázkou zůstává, jaké využití čeká prostor současného uherskobrodského autobusového nádraží, až se všechny busy přesunou k terminálu. „Uvažujeme nad několika variantami, jednou z nich je samozřejmě i prodej. Zatím jsme však s žádnou nabídkou aktivně nevystoupili. Hodláme se tím zabývat v příštím roce," prohlásil generální ředitel uherskohradišťského ČSAD Radislav Kusák.

Projekt dopravního uzlu dotuje Program švýcarsko-české spolupráce, z jehož měšce se do Uherského Brodu vysypalo 110 milionů korun. O zbylé miliony se podělí rozpočty města, Správy železniční dopravní cesty a Českých drah.