Často tudy na svém kole jezdí Vilém Vrzala z Dolního Němčí. „Funguje zde taková víkendová lokální turistika, kdy lidé od nás jezdí do nivnického baru. Dá se jet buď po silnici, nebo přes Vlčnovský háj, ale to je zajížďka do kopce a po dešti je tato polní cesta často nesjízdná," podotknul cyklista.

Upozornil také na to, že po vybudování úseku vznikne kompaktní síť stezek.

„Z Uherského Brodu pak budete moci přijet až k jezerům u Ostrožské Nové Vsi, aniž byste museli do silničního provozu. Cyklostezky totiž mají smysl až tehdy, když se jako v tomto případě propojí. Na Uherskohradišťsku stále existuje několik případů, kdy tyto trasy vedou odnikud nikam," dodal Vilém Vrzala.

Snaha o vybudování cyklostezky přitom trvá už pět let. Na nivnické straně totiž ležely problematické pozemky, které se obci nedařilo pro účely stavby od majitelů vykoupit.

„Tyto projekty obvykle brzdí jeden majitel, což byl v našem případě emigrant z Austrálie. Po složitých jednáních se nám podařilo získat jeho souhlas směnou orné půdy za jinou," uvedla starostka Nivnice Vladimíra Kaislerová.

Obec také vyřešila okolnosti kolem druhého problematického pozemku, jehož využití blokovaly církevní restituce. „Věřím, že do konce roku se nám podaří podepsat rozhodnutí o dotaci a pak už můžeme začít stavit," doplnila starostka.

Vybudování asi tříkilometrového úseku si vyžádá dvacetimilionovou investici. Cyklisté si budou užívat jízdy po betonovém povrchu.

Díky balíku peněz přidělenému Evropskou Unií se souběžně bude moci opravit silnice II/490 na stejné trase. Dotace činí 44 milionů, celkové náklady jsou odhadovány na 60 milionů, snížit je však může výběrové řízení na zhotovitele.

Současný stav této cesty Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) označuje za nevyhovující. „Vyskytují se zde deformace vozovky a četné trhliny, odvodnění je nedostačující," informoval mluvčí ŘSZK Vojtěch Cekota. Stavebníci v příštím roce vyspraví krajnice, povrch i odvodnění silnice a doplní dopravní značení.