Zvláště v období žní a sklizní tam totiž těžká technika brázdí silnice nonstop, až přinutila Vlčnovjany k nespokojenému vystoupení se stížností před zastupiteli.

„Jednak hluk, ale také těžké traktory a celkově dnešní technika dává silnicím zabrat. Přitom by bylo možné odvést při největších náporech dopravu do družstva průhonem, kterým by se dostali na pole a bylo by to mimo obec,“ navrhoval sedmašedesátiletý Vlčnovjan Ladislav Ryšavý.

Na špatné zkušenosti s projíždějící těžkou technikou si především stěžovali místní žijící v tamní ulici, která spojuje zemědělskou firmu s hlavní silnicí.

Rámus v období žní je pouze pomyslný vrchol

„Nejde jen o zemědělce, ale i o přidruženou výrobu směřující do areálu družstva. Denně nám ulicí projíždí několik kamionů a období žní je pouze pomyslný vrchol, kdy se jezdilo se sklizní i přes noc a nešlo usnout,“ poukázal na hlavní problémy obyvatel ulice, který si však své jméno nepřál zveřejnit.

Vedení Vlčnova se snaží situaci řešit. „Zkouším domluvit se zemědělskou společností, aby si silnici zbudovala kolem rybníka směrem na Brod a tím se provoz jejich techniky vyhnul zastavěné části obce,“ poznamenal starosta Vlčnova Jiří Matušík. Podle předsedy představenstva společnosti Vlčnovská zemědělská Františka Vozára již k určitému kompromisu došlo.

„Směrem na Brod a na Dolní Němčí se snažíme při vyšším vytížení používat alternativní cesty tak, jak jsme se dohodli se starostou. Nicméně obě trasy nejsou stavěny na celodenní zátěž, a to především když začne pršet. Aby mohly být permanentě využívány, musela by se vozovka zpevnit, to ale musí zařídit obec,“ vysvětlil František Vozár.