Stěžovatelé z řad obyvatel města se obávají, že v důsledku této činnosti zbytečně zmizí některé vzhledné přírodní lokality, která řadu let navštěvovali.
„Pod nálepkou ochrany před stoletou vodou stavebníci zničí a navždy zdevastují jedno z nejkrásnějších míst města, a to hráz řeky Moravy na sídlištích Stará Tenice, Mojmír, Štěpnice a dál. Před povodněmi v roce 1997 i po nich poskytovala tato oblast přirozené místo k relaxaci, odpočinku, sportu, cykloturistice a všemožným volnočasovým aktivitám obyvatelstva napříč všemi věkovými skupinami," upozorňuje mimo jiné Josef Sedláček z Uherského Hradiště, který podotkl, že aktuálními stavebními pracemi došlo k poškození řady stromů.
„Tyto stromy do dvou let uhynou a budou tak či tak setnuty. V jedné z lokalit se dokonce objevila zeď podél silnice, která má zabránit únikovým manévrům řidičům v kritických dopravních situacích," vyjmenoval Josef Sedláček část aspektů, které mu vadí. Mluvčí Povodí Moravy Gabriela Tomíčková ale unáhlené výroky nespokojenců mírní. „Poškozené cesty po dokončení stavby opravíme. Také okolní pozemky uvedeme do původního stavu," slibuje Tomíčková a dodává, že Povodí Moravy také počítá s postupnou náhradní výsadbou zeleně. „Už nyní na tom pracujeme. Výsadbové práce budou trvat až do 31. května. Vysadíme celkem 503 stromů a 2155 keřů v lokalitách Mařatice Jaktáře, ve Štěpnicích podél vodního toku Olšávka, ve Starém Městě podél cyklo- stezky ze Starého Města na Velehrad a v lokalitách rybníka Širůch, Trávník a nádrže Louky," informovala mluvčí Povodí Moravy Gabriela Tomíčková.
Stavební práce se významnou měrou brzy dotknou také Starého Města. Tamní starosta Josef Bazala ví, že on i jeho spoluobčané musí počítat s desítkami, a možná i stovkami nákladních aut, která budou po řadu měsíců projíždět městem. „Musíme počítat s tím, že po zahájení hlavních prací budou nákladní vozy navážet do upravovaných míst zeminu. Provoz se zvýší na trase mezi Starým Městem a Nedakonicemi, případně mezi Starým Městem a Zlechovem. Výrazný provoz bude i na křižovatce k Zerzavici, tedy na ulicích Východní a Trávníky. Tudy bude projíždět stavební technika směrem k Moravě přes železniční přejezd k výtoku Salašky do řeky," poznamenal starosta. Ten rovněž upozornil na to, že podobný zátěžový dopravní test čeká v dohledné době i silnici v blízkosti Baťova kanálu nedaleko Intersparu a v okolí městské čtvrti Rybárny.
„Stavební práce mají trvat rok. Lidé by se proto měli obrnit trpělivostí, vždyť výsledek bude sloužit především k jejich bezpečí," nabádá veřejnost starosta Bazala. Úprava břehů řeky Moravy má za tu dobu přijít zhruba na 222 milionů korun. Převážnou část prostředků poskytne Ministerstvo zemědělství ČR, projekt spolufinancuje státní podnik Povodí Moravy. Města Uherské Hradiště a Staré Město se na akci podílejí zejména výkupy pozemků a spoluprací na projektové přípravě, celkem asi pěti procenty nákladů. Řeku Moravu v regionu zpevní téměř 9 kilometrů ochranných hrází, na některých místech i zdí. „Většinou půjde o sypané a zatravněné hráze. Na levém břehu povedou od čistírny odpadních vod podél zástavby Uherského Hradiště, na pravém břehu pak od Salašky až za Rybárny," popsal mluvčí hradišťské radnice Jan Pášma. Přibude také nová bariéra v hradišťské části Jaktáře.
Ve Starém Městě na obtoku plavební komory nad soutokem Baťova kanálu s Moravou pak ještě bude vybudován hradicí objekt s pohyblivým zařízením umožňujícím manipulaci během povodňových situací. V rámci ochranných opatření vznikne také částečná přeložka potoka Salaška a dojde na vybudování jeho ochranné hráze s „odběrným" objektem.