Město totiž rozhodlo, že komplikované místo osadí semafory, které by měly nepříjemnou situaci pro řidiče podstatně zlepšit.
Vše je ve stadiu příprav
„Tento úsek považujeme za dlouhodobě problematický, proto jsme se rozhodli přistoupit k řešení a křižovatky ulice 26. dubna a přilehlých ulic Dolní valy, Pod valy a Vlčnovská chceme vybavit semafory, které by měly dlouhé stání vozidel zredukovat,“ informoval o chystaných změnách starosta Uherského Brodu Ladislav Kryštof.
Vše je momentálně ve stadiu příprav. „Nyní zpracováváme dokumentaci, jak by mělo toto nové opatření v praxi fungovat. Počítá se průjezdnost aut zmiňovaným úsekem, domlouváme se na počtu semaforů, které na komunikacích vyrostou, kalkulujeme s délkou intervalů, které by byly na semaforech nastaveny, a podobně,“ vypočítal Kryštof.
Snahou města je podle něj osadit semafory komunikace přilehlé železniční trati v co nejbližší době.
„Snad se nám to zadaří v příštím roce,“ vyslovil starosta první možný termín realizace s tím, že uskutečnění je závislé také na finančních možnostech města. Předpokládané náklady totiž zřejmě přesáhnou částku deseti milionů korun.
„Doufám, že se díky semaforům situace zlepší,“ vyřkl své přání starosta, který jiné varianty řešení dopravní situace v inkriminované lokalitě zavrhuje.
„Vybudovat nadjezd nebo podjezd by v tomto úseku nebylo možné především z finančních důvodů. Taková stavba by se vyšplhala na obrovskou sumu. A potom také proto, že na zmiňovaném místě není pro vybudování nadjezdu či podjezdu dostatečný prostor,“ podotkl Kryštof.
Kruhový objezd ano, či ne?
Někteří obyvatelé Uherského Brodu by na problematickém místě místo semaforů uvítali kruhový objezd.
„Těžko říct, jestli semafor pomůže. Moc dobře si nedovedu představit, jak by to mohlo fungovat. Myslím si ale, že kruhový objezd by pomohl zaručeně,“ míní Broďan Vladimír Janča, podle něhož by se situace řešit měla neodkladně.
Obyvatele centra města častý dopravní kolaps na zmiňované křižovatce údajně odrazuje od některých aktivit, při kterých by museli tento úsek přejíždět.
„Například do Kauflandu na Vlčnovskou ulici bych jezdil mnohem častěji, kdybych nemusel pokaždé čekat u přejezdu, než odjede vlak. Abych to nemusel absolvovat, jedu nakoupit raději jinam,“ vyjádřil se David Rachůnek z Uherského Brodu.