Nezaregistroval totiž výpadek světelné signalizace a vjel na koleje v okamžiku, kdy se k přejezdu blížil nákladní vlak.

„Strojvůdce začal troubit a až pak jsem vlak uviděl. Vůbec jsem si nevšiml, že světla nesvítí. Několik hodin přitom všechno fungovalo. Navíc jsem tam nikdy nic podobného nezažil,“ vylíčil svůj zážitek řidič z Uherského Hradiště, který si z osobních důvodů nepřál být jmenován. Přejezd se muži podařilo překonat bez újmy. Pocit bezpečí při vjezdu na koleje v něm utvrzoval také šofér druhého auta, který jel těsně před ním a poruchu signalizace ani blížící se vlak taktéž nezaznamenal.

Žádné nebezpečí však majitelům automobilů podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje nehrozilo. „K výpadku světelného zařízení může dojít prakticky kdykoliv. V tom případě jsou daná určitá pravidla. Strojvůdce o problému věděl, a proto dával znamení houkáním a jel velmi pomalu. Bezprostředně před přejezdem byl schopný vlak zastavit,“ ubezpečil Ondrůj. Poruchy signalizace nejsou podle něj ničím výjimečným. „Řidiči musí dávat pozor, i když bliká bílé světlo a nic zdánlivě nehrozí. Existuje také spousta přejezdů, kde signalizace není vůbec. Pravidla silničního provozu řidičům jasně ukládají, jak se mají před kolejemi chovat, ať signalizace funguje, nebo ne,“ upozornil Ondrůj.

Za pravdu mluvčímu dává i Jaroslav Prchlík, vedoucí brodského odboru dopravy. Řidiči musí podle něj před přejezdem vždycky dbát zvýšené opatrnosti. „Chápu ale, že se pro řidiče může signalizace stát určitým stereotypem. Jestli přes koleje denně přejíždějí, podívají se třeba jen, jestli neblikají červená světla a jedou. Pak může dojít k takové situaci, jaká nastala v pondělí,“ míní Prchlík.