Zatímco však tamní radnice s námitkami proti plánovanému zrušení přejezdu uspělo, budova u vlakové zastávky bude fungovat už pouze rok. Poté ji nahradí zcela nový peron. To se pro změnu příliš nezamlouvá vlakovým pasažérům ze Šumic.

"Při svých pravidelných cestách do Uherského Brodu, jsem se častokrát skryl před nepříznivým počasím v budově vlakového nádraží. V tamní pokladně se navíc dalo vyřešit se zaměstnancem Českých drah spousta věcí. Podle mého názoru je odstranění toho objektu bez adekvátní náhrady velkou ztrátou," řekl Deníku Šumičan Matěj Maděra.

Jedná se však o majetek Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) a s rozhodnutím této instituce prý nemůže vedení obce udělat nic. "Modernizovat dnes totiž znamená také automatizovat vše tak, aby nebylo třeba žádné obsluhy, navíc je nutné vlaky bezbariérově zpřístupnit,“ uvedl starosta Šumic Josef Jančář.

Nově se tak tamní vlakové nástupiště zvedne na úroveň vstupů do vlakových souprav a posune směrem k železničnímu přejezdu u pálenice, kde vyroste na protilehlé, levé straně od trati. Bezobslužné nádraží s pouhými přístřešky proti dešti pak pravděpodobně nabídne prodej jízdenek pouze pomocí automatu. „Celkové náklady odhadujeme na třicet milionů korun. Vznikne betonový přístřešek, nástupiště a nový chodník přes přejezd. Otevření nové zastávky pak předpokládáme na přelom roku 2019 a 2020,“ dodala z odboru komunikace SŽDC Radka Pistoriusová.